رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: در حال حاضر 17 هزار دانش آموز شهروند خارجی در 600 مرکز آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۱۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 28 October 2017
به گزارش تابناک یزد،حسین ابراهیمی افزود: پنج هزار نفر از این دانش آموزان در 23 مدرسه خاص در مقطع ابتدایی در شهر یزد تحصیل می کنند و بقیه دانش آموزان تبعه خارجی در سایر مقاطع در کنار دیگر دانش آموزان به تحصیل اشتغال دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در مهمان شهرهای تفت ، اردکان و میبد 10 باب مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی ساخته شده که در آنها سه هزار و 500 دانش آموز شهروند خارجی تحصیل می کنند.
رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد اظهار کرد: در مهمان شهرها و همچنین در مناطقی از شهر یزد حضور و اسکان خانواده های اتباع افغانستان چشمگیرتر بوده و آمار دانش آموزان افغان بیش از دانش آموزان ایرانی بوده است.
وی اضافه کرد: کادر اجرایی و آموزشی این مدارس و کیفیت خدمات آموزشی در مدارس ویژه شهروندان خارجی هیچ تفاوتی با سایر مدارس استان نداشته و طرح و برنامه ها همانند سایر مدارس به اجرا در می آید.
ابراهیمی با اشاره به هزینه ثبت‌نام این دسته دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 97-96 همچون دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت‌ نام شدند و شهریه خاص جداگانه ای تحت عنوان اتباع خارجی برای انها تعریف نشده است.
رابط امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: دانش اموزان اتباع بیگانه بدون هیچ گونه مشکلی در این استان مشغول به تحصیل هستند.
از 240 هزار دانش آموز استان یزد که در یک هزار و 900 واحد آموزشی تحصیل می کنند حدود17 هزار نفر آنها شهروند خارجی هستند.
مجموعا 53 هزار شهروند خارجی در استان یزد ساکن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار