جلسه هماهنگی جشنواره "نخستین واژه آب" با حضور نمایندگان ادارات کل آموزش و پرورش ایلام، آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، اتاق بازرگانی و دبیر شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۵۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 25 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام در این جلسه، هدف از برگزاری این جشنواره را آموزش مفاهیم محیط زیستی، ضرورت تغییر رفتار نسبت به آب و ترویج فرهنگ مدیریت و مصرف بهینه آب در جامعه برشمرد.

"مازیار سلیمان نژاد" گفت: این جشنواره سال گذشته نیز با حضور کارشناسان محیط زیست و با همکاری و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش ایلام در مدارس ابتدایی و متوسطه اول در سطح استان برگزار گردید.

وی افزود: امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده این جشنواره در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار می شود  و آموزش دانش آموزان علاوه بر آشنایی آنها با روش های صرفه جویی در مصرف آب، باعث اشاعه فرهنگ مصرف بهینه آب در بین خانواده ها خواهد شد.

سلیمان نژاد در ادامه کمبود منابع آب و مصرف بی رویه آن را به عنوان هشداری در این زمینه دانست و عنوان کرد: این موضوع اهمیت و ضرورت بهره‌گیری صحیح از این مایع حیاتی و جلوگیری از هدررفت آب را بیش از گذشته آشکار می‌سازد.  

وی تصریح کرد: در این جشنواره برنامه های متنوعی نظیر مسابقه نقاشی و مقاله نویسی با موضوع اهمیت آب در بین دانش آموزان و اهداء لوح تقدیر و هدایا به دانش آموزان برتر پیش بینی شده است.

گفتنی است در پایان، پیرامون چگونگی برگزاری جشنواره "نخستین واژه آب" در مدارس بحث و تبادل نظر گردید و هر یک از ادارات به ارائه نقطه نظرات و برنامه های پیشنهادی برای برگزاری مطلوبتر جشنواره پرداختند./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار