مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه صادرات کشور در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است، گفت: اما این رقم در البرز با افزایشی ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۵۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 16 October 2017
به گزارش تابناک : ایرج موفق در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه در استانداری البرز برگزار شد، گفت: صادرات استان البرز در 6 ماهه امسال نسبت به 6 ماهه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.


موفق افزود: این افزایش در حالی است که این رقم در کل کشور با کاهشی سه درصدی مواجه شده است.

وی در ادامه به اهمیت صادرات در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اعلام کرد: ما در این راستا نقش همه دستگاه‌ها را به آنها ابلاغ کرده‌‌ایم، مثلا اداره کل کشاورزی در کشت فراسرزمینی و صادرات محصولات کشاورزی و یا اداره کل کار در اعزام نیروی کار و متخصص می‌توانند نقش داشته باشند.

موفق در ادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد از واحدهای نمونه صادر کننده کشور در البرز قرار دارند، افزود: سال ۹۴ چهار واحد و سال ۹۵ پنج واحد و همچنین مدال افتخار صادرات کشور نیز به یک واحد مستقر در البرز تعلق گرفته است.

وی در خصوص سایت نمایشگاه بین‌المللی البرز نیز گفت: این نمایشگاه تا اواخر سال ۹۷ تکمیل خواهد شد آمادگی داریم سهام آن را به واحدهای بزرگ استان بدهیم.

موفق در خصوص ارتباط البرز و کشور ارمنستان خاطرنشان کرد: ما در ارتباط با کشور اوکراین تجربه موفقی داشته‌ایم، این تجربه در ارتباط با ارمنستان نیز می‌تواند محقق شود تا این کشور دروازه ورود به اوراسیا شود.
 




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار