مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: در 2سال اخیر در 11 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گل محمدی کاشته شده است.
کد خبر: ۵۰۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 07 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمد رضا تاج آبادی اظهار کرد: در این مدت در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و با مشارکت کشاورزان منطقه 11هکتار اراضی به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص یافت.
وی یادآور شد: خشکسالی های اخیر در شهرستان و کمبود آب موجب شد، تا مسئولان بخش کشاورزی نسبت به شناسایی و ترویج گیاهان کم آبخواه اقدام و برنامه ریزی های موثری در این باره انجام دهند.
وی افزود: کشت گل محمدی با توجه به کم آبخواه بودن،درآمد زایی مناسب برای کشاورزان و امکان کشت در سطوح کوچک مورد استقبال کشاورزان هرات قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: مراحل کاشت این گیاه فصل پاییز و بهار است و اگر در فصل پاییز اراضی زیر کشت رود از نزولات آسمانی بیشتری بهره مند می شود و زمان برداشت از اواخر اردیبهشت شروع تا اواسط تیر ماه ادامه دارد.
وی همچنین یادآور شد: در چند روز گذشته در سطح یک هکتار اراضی گل محمدی توسط یکی ازکشاورزان هرات به صورت نهال کشت شد، امیدواریم با ترویج کشت گیاهان کم آبخواه بتوانیم کمک شایانی به توسعه این بخش در شهرستان باشیم.
سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم 16 هزار و 713 هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی 16 هزار و 526 هکتار است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار