استاندار البرز:
شکایت یک شهروند در البرز عامل لغو تعطیلی پنج شنبه ها است و وی به دلیل عدم رسیدگی به تقاضای خود در روز پنج شنبه، به دبیرخانه دیوان عدالت اداری شکایت برده بود.
کد خبر: ۵۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ 20 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: سال ها ادارات دولت و دستگاه های اجرایی و خدماتی در استان البرز طی روز پنجشنبه تعطیل بودند.
تعطیلی این روز در دولت محمود احمدی نژاد ابتدا برای تهران اعلام شد. چندی بعد برخی از استان های کشور از جمله استان های جنوبی با این استدلال که دمای هوا در این مناطق بسیار بالا است و گرمای هوا عملا خدمت رسانی را کند می کند، خواستار تعطیلی پنجشنبه ها مانند تهران شدند.
این موضوع از سوی مسئولان استان البرز نیز به صورت دیگری پیگیری شد تا اینکه در اسفند سال 1391، عربیان استاندار وقت البرز خبر تعطیلی روز های پنجشنبه در این استان را اعلام کرد.
تعطیلی پنجشنبه ها در البرز از همان تاریخ عملیاتی شد، تا اینکه ناگهان اواسط دی ماه سال 93 از سوی مسئولان دولتی اعلام شد که دیگر پنجشنبه ها در این استان تعطیل نیست.
شکایت یک شهروند در البرز عامل لغو تعطیلی پنج شنبه ها بوده است. این شهروند به دلیل عدم رسیدگی به تقاضای خود در روز پنج شنبه در یکی از ادارات این استان به دبیرخانه دیوان عدالت اداری شکایت کرده بود .  شکایت این شهروند در27 فروردین ماه 93 امسال ارایه شد و درتاریخ 14 مهر سال همین سال دیوان عدالت اداری لغو این تعطیلی را به تصویب رساند.
چندی بعد محمد تقی ایرانی معاون استاندارالبرز و فرماندار کرج تشریح اثرات این تصمیم ناگهانی پرداخت و گفت: شورای برنامه ریزی استان البرز درسال 92 با هدف کاهش ترافیک، الودگی هوا، کاهش ترددهای شهری تعطیلی روزهای پنج شنبه را دراین استان به تصویب رساند.
وی با بیان اینکه اگر پنج شنبه ها درالبرزتعطیل نباشد، شاهد خیل عظیمی از مسافران و افزایش ترددهای شهری در این استان بویژه کرج خواهیم بود، ادامه داد: بواسطه تعطیلی پنج شنبه ها در پایتخت شاهد استفاده بسیاری ازمسافران از جاده کرج - چالوس و محورهای ارتباطی استان البرز درآخر هفته ها هستیم.
ایرانی گفت: با لغو تعطیلی پنج شنبه ها ترددهای درون شهری کرج نیز به این جمعیت مسافران عبوری اضافه می شود که باید تمهیدات لازم دراین زمینه اندیشید.
فرماندار کرج، کاهش هزینه های آب، برق وگاز را ازدیگر مزایای تعطیلی ادارات در روز پنج شنبه خواند و یادآورشد: شورای برنامه ریزی استان البرز درسال گذشته با اضافه کردن دو ساعت در روز به ساعات کاری کارمندان توانست بخش قابل توجهی از این مشکلات را رفع کند.
وی تاکید کرد: دراین شرایط حساس اقتصادی کشور صرفه جویی در مصرف از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد و تعطیلی پنج شنبه ها غیرکارشناسی و با عجله صورت گرفت .
ایرانی اضافه کرد: اگرچه این تصمیم برای دولتمردان قابل احترام است ولی با تشکیل شورای برنامه ریزی و تبادل نظر بیشتر می توان دلایل محکم تر و بیشتری را برای تعطیلی روزهای پنج شنبه در البرز ارایه داد.
حال استاندار البرز با اشاره به اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز به صورت غیرقانونی انجام شده بود گفت: هم اکنون مسیر قانونی تعطیلی پنجشنبه‌ها در حال انجام است.
سید حمید طهایی ظهر در حاضیه نشست شورای برنامه ریزی این استان در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند اثرات مثبتی را در کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک داشته باشد لذا باید با تمهیدات و برنامه ریزیهای اساسی روند این مهم به درستی طی شود.
وی ادامه داد: طی گزارش‌های مستمر آثار لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز به دولت اطلاع رسانی شده است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: البته در این راستا کارگروه ویژه‌ای به منظور رسیدگی به آثار سوء لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز تشکیل شده است و این مأموریت به معاونت عمرانی استانداری سپرده شد و گزارش نهایی آن به دولت نیز اعلام می‌شود.
طهایی قانون را فصل‌الخطاب تغییر در روند اجرای این طرح دانست و گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه در البرز غیرقانونی بود و مراجع قضایی ادامه اجرای این طرح را لغو کردند.
وی افزود: اختیار لغو دائمی اجرای این طرح را نداریم و از حوزه اختیارات ما خارج است.
طهایی گفت: به زودی کارگروهی در استانداری تشکیل و آثار و جوانب لغو این مصوبه را بررسی خواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار