استاندار قم:
استاندار قم با اشاره به اهمیت انجام اقدام های فرهنگی در راستای عمق بخشی به باورهای دینی گفت: از ظرفیت های مردمی برای ترغیب قشرهای مختلف مردم به منظور برپاداشتن شعائر دین استفاده شود.
کد خبر: ۵۰۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 04 October 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در بازدید از ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر اهمیت فراهم نمودن زیرساخت های برگزاری نمازجماعت افزود: تجهیز نمازخانه های استان قم با توجه به ویژگی های جغرافیایی و مذهبی این استان از اهمیت دوچندان برخوردار است.

97 واحد مجتمع بین راهی فعال دراستان قم دارای نمازخانه می باشند و همچنین 630 مدرسه قم دارای نمازخانه است که تجهیز بیش از پیش آنها مورد تاکید استاندار قرار گرفت.

وی نماز را یکی از ارکان اصلی اعتقادی در دین اسلام دانست و افزود: مسئولان در برنامه ریزی های فرهنگی باید تلاش کنند تا کارهای فرهنگی، غیرواقعی و حاکمیتی نباشد.

صادقی در ادامه به سنت بسیار خوب احیاء نماز جماعت ظهر عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: باید برای برجسته نمودن مشارکت مردم در احیا و ترویج شعائر دینی در جامعه تلاش مضاعف صورت پذیرد.

ایجاد شهرک رسانه می تواند موجب تجمیع امکانات شبکه های قم شود

استاندار قم همچنین در بازدید از شبکه جهانی ولایت، نقش این شبکه در تعمیق پیوند مسلمین جهان را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: شبکه جهانی ولایت با استفاده از اساتید تراز اول حوزه و اجرای برنامه های علمی نقش مهمی در تبیین تشیع در بین مسلمین جهان ایفا می کند.

صادقی با اشاره به رویکرد پاسخگویی شبهات دینی اظهار داشت: این شبکه تلویزیونی بین المللی در زمینه معرفی اسلام ناب بسیار موفق بوده است که رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسانی اهل سنت توسط مسئولان این شبکه موجب تعمیق روابط مسلمانان شده است.

وی همچنین تجمیع امکانات شبکه های استان قم را در راستای استفاده بهینه از منابع موثر دانست و گفت: ایجاد شهرک رسانه می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

صادقی با اشاره به فعالیت برخی گروه های افراطی در جهان اسلام گفت: در جهان اسلام شاهد برخی تندروی ها توسط گروه های افراطی هستیم که مهمترین راه برای مبارزه با این گروه ها کار فرهنگی برنامه ریزی شده است که در این زمینه رسانه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

شبکه جهانی ولایت یک شبکه مستقل تلویزیونی غیر دولتی - غیر انتفاعی است که جهت تثبیت و تحکیم بنیان های تئوریک و تقویت علمی مبانی نظری و پاسخگویی به شبهات و سوالات و دفاع از اندیشه های متعالی اسلام ناب شیعی، 13 رجب 1431 هجری قمری برابر با 5 تیر 1389 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز نمود.

شبکه جهانی ولایت تحت اشراف آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید اداره می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار