تجهیز کارگاه پروژه عظیم میدان آذربایجان
با آغاز پروژه عظیم مسیردهی و اصلاح میدان آذربایجان، امکان دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت فراهم می‌شود .
کد خبر: ۵۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 20 June 2015

عملیات اجرایی پروژه میدان آذربایجان همزمان با نیمه شعبان کلید خورد. با آغاز پروژه عظیم مسیردهی و اصلاح میدان آذربایجان، امکان دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت فراهم می‌شود . 

 این پروژه شامل سه رمپ «پاسداران - آذربایجان»، «بابایی - آذربایجان» و «آذربایجان - بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین مسیر عبور تراموا، عابر پیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان پیش‌بینی شده است .  

 پروژه میدان آذربایجان با 260 هزار مترمکعب حجم خاکبرداری، 32 هزار مترمربع بتن‌ریزی، 35 هزار تن آسفالت‌ریزی و 11 هزار متر حفاری شمع به عنوان یکی از کم‌نظیرترین حرکت‌های دوره‌های مختلف توسعه و عمران شهر تبریز، پس از بررسی‌ها و مطالعات ترافیکی و تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در دستور کار مجریان عمرانی شهرداری تبریز قرار گرفته است   

پیش‌بینی می‌شود تا طی دو سال آتی اتمام عملیات اجرایی میدان آذربایجان نقش چشمگیری در کاهش تراکم ترافیکی شهر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان داشته باشد .

با تجهیز کارگاه پروژه عظیم میدان آذربایجان، جراحی ترافیکی شهر تبریز، به زودی وارد مرحله جدی و پرشتاب خود خواهد شد. 

 به گزارشخبرنگار ما  ، یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز در این مورد گفت: پس از برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی، تجهیز کارگاه ها آغاز شده است و در چند روز آتی، وارد فاز اجرایی خواهدشد . 

 وی در زمینه توقف این طرح به دلیل نقص مطالعات گفت: تمامی مطالعات این طرح در معاونت حمل و نقل انجام و سپس به شورای ترافیک استان ارسال شده که  آغاز عملیات اجرایی نیز بر اساس تاییدیه این شورا انجام گرفته است. 

 معاون حمل ونقل شهردار ادامه داد: در مطالعه یاد شده، موقعیت این طرح با لحاظ طرح تبادل ارس و طرح تقاطع شهید بابایی سنجیده می شود تا ابهامات فرضی در زمینه امور فنی پروژه برطرف گردد . 

 وحید کیا تاکید کرد:  پروژه، طبق مطالعات صورت‌گرفته اجرا خواهد شد و در این بین، هیچ تغییر اساسی و عمده‌ای در کم و کیف اجرای آن، متصور نیست. 

همچنین عبداله‌پور معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، با بیان این که تاییدیه اجرای پروژه میدان آذربایجان پیش‌تر، اخذ شده‌است، گفت:  خواسته شورای ترافیک استان از مجریان این پروژه، اطلاع‌رسانی بیشتر از جزئیات عمرانی است؛ نه توقف آن. 

 محبوب عبداله‌پور تاکید کرد: طبیعی است که اجرای پروژه عظیمی چون میدان آذربایجان، با حساسیت‌هایی همراه باشد، اما قطعاً حساسیت‌های مطالعاتی، وقفه‌ای در زمان‌بندی اجرای پروژه نخواهد داشت. 

  امامی، شهردار منطقه چهار تبریز نیز از تجهیز کارگاه عمرانی پروژه عظیم آذربایجان خبر داد و افزود:  در جلسه شورای عالی ترافیک که به همین منظور تشکیل شده بود، مشاور پروژه حضور نداشت، از این رو پاسخگویی به برخی موارد، به جلسه، که تا یک هفته آینده تشکیل خواهد شد، موکول شد. 

 امامی با بیان این‌که هم‌اینک کارگاه عمرانی پروژه در مرحله تجهیز بوده و محدوده عملیات عمرانی در میدان نیز محصور شده است، اظهار داشت: با برگزاری جلسه آتی شورای عالی ترافیک و اطلاع‌رسانی بیشتر از جزئیات فنی، پروژه در چند روز آتی، با شتاب هر چه تمام چیگیری خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :