کاظمی به خالی از سکنه شدن 130 روستا در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: قبلا شهرها نان‌خور روستائیان بودند اما امروزه به ناچار متوسل به واردات شده‌ایم البته دولت در جهت توسعه شهرها و عمران و آبادانی روستاها برنامه دارد و حق روستائیان هم بهره‌مند شدن از آب، برق و بهسازی است.
کد خبر: ۵۰۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 03 October 2017
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به خالی از سکنه شدن 130 روستا در ملایر اشاره و اظهار کرد: قبلا شهرها نان‌خور روستائیان بودند اما امروزه به ناچار متوسل به واردات شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمد کاظمی در سرکشی از روستای کمری از توابع شهرستان ملایر، ضمن اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه‌های آسفالت جاده زمان‌آباد به کمری، گازرسانی و آب‌رسانی به روستا، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که کار به دست خود مردم انجام می‌شود به طوریکه نظام برای روستاها گام‌های مثبتی برداشته و در واقع نگاه امام خمینی(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری توجه به روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به علت کمبود بارندگی و استفاده بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی دچار کمبود آب هستیم، تأکید کرد: این موضوع یکی از دلایل مهاجرت جوانان از روستاهاست البته علت دیگر این مهاجرت‌ها این است که توقعات بیشتر از گذشته شده و باید در زمینه کشاورزی و احیای زمین‌های کشاورزی گام برداریم.

کاظمی به خالی از سکنه شدن 130 روستا در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: قبلا شهرها نان‌خور روستائیان بودند اما امروزه به ناچار متوسل به واردات شده‌ایم البته دولت در جهت توسعه شهرها و عمران و آبادانی روستاها برنامه دارد و حق روستائیان هم بهره‌مند شدن از آب، برق و بهسازی است.

وی مواجه شدن کشور با توطئه‌های ریز و درشت دشمنان از روز اول انقلاب را علت استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی مردم ایران دانست و گفت: قائله‌ای که در کردستان پیش آمد با نفس‌های قدسی حضرت امام(ره) و نیروهای مخلص بسیجی به اتمام رسید و بعد از آن صدام با حمایت از کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل یک جنگ ناخواسته را 8 سال به ما تحمیل و میلیاردها دلار به ایران و عراق خسارت وارد کرد.

کاظمی با بیان اینکه جنگ 8 ساله علاوه بر تقدیم کردن شهدای عزیزی، سبب شد که درآمد زیادی از کشور که می‌توانست صرف جذب سرمایه‌گذار، سدسازی و یا کارخانه‌سازی شود، خرج دفاع شد، اظهار کرد: خسارت‌های جنگ تحمیلی، تحریم و پایبند نبودن به توافق هسته‌ای از سمت آمریکا، علل اصلی بیکاری است.

وی اضافه کرد: پس از جنگ هم به بهانه سلاح هسته‌ای 12 سال ما را تحریم کردند در حالیکه دین ما و نظر مقام معظم رهبری استفاده از سلاح هسته‌ای نبود و در واقع هدف استفاده از دانش هسته‌ای برای استقلال کشور بود و امروز هم که گروه وزارت خارجه کشور برای رسیدن به توافق هسته‌ای مذاکره کرد، رئیس جمهوری بی‌فکر، مجنون و خودسر قصد برهم زدن این توافق را دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نتیجه این مشکلات را بهره‌مند نشدن از استعدادها وعدم جذب سرمایه‌گذار برشمرد وتصریح کرد: سرمایه‌گذار و تولیدکننده‌ای که در دوران تحریم نتوانست ماشین‌آلات وارد کند یا نتوانست محصولات خود را صادر کند، امروز خانه‌نشین شده یا در زندان یا در صف وام برای پرداخت بدهی‌های خود است.

وی وجود دو یا سه تحصیلکرده بیکار در هر خانه‌ای را نتیجه این مشکلات عنوان و تأکید کرد: باید در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشیم و نمونه آن منعقد شدن بزرگترین قرارداد نفتی با شرکت توتال فرانسه بود، امروز دو فاز کارخانه فولاد ملایر پس از 9سال تعطیلی راه‌اندازی شده و 200تا 300 نفر مشغول به کار شدند و فاز دو و سه کارخانه سیلیس جوکار نیز در حال راه‌اندازی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان اکتفا به داشته‌ها و صنایع محلی را که از منویات مقام معظم رهبری است،محور فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام گرفته دانست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار