فرماندار قم:
فرماندار قم از پلمب ۱۱۵ خانه مسافر غیرمجاز و فعالیت ۵۰۰ واحد اقامتی بدون مجوز در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 29 September 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار در جلسه کمیته ایمنی در که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در انبار چوب واقع در میدان سعیدی، اظهار کرد: وجود این گونه انبارها در هسته مرکزی شهر می‌تواند در صورت وقوع حادثه خسارات جانی و مالی بسیاری را به همراه داشته باشد و لازم است که در این زمینه تصمیم گیری شود.

فرماندار قم از مصدومیت ۹ نفر در این آتش سوزی خبر داد و افزود: تعیین کاربری زمین‌ها باید مشخص شده باشد و ضمانت اجرایی داشته باشد، واحدهای مزاحم و کارگاه‌ها بر اثر سهل انگاری زمینه وقوع حوادث را در هسته مرکزی شهر ایجاد می‌کنند.

وی بر ضرورت ریشه‌یابی، رسیدگی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در رابطه با ساماندهی این واحدها تأکید کرد و گفت: لازم است که واحدهای پرخطر و آلاینده  با رسیدگی شهرداری قم به خارج از هسته مرکزی شهر قم منتقل شوند و برای این کار همکاری دستگاه‌های مختلف لازم است.

سیار از تعطیلی ۱۱۵ خانه مسافر در ۲ ماه گذشته در استان قم خبر داد و تصریح کرد: ۵۰۰ واحد اقامتی غیر مجاز دیگر با ظرفیت ۱۵ هزار تخت اقامتی و پذیرایی نیز در قم وجود دارد که باید نسبت به مشخص شدن وضعیت این واحدها هم اقدام شود.

فرماندار قم از کمبود ۱۲ هزار تخت اقامتی در استان قم خبر داد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم موظف است از لحاظ ایمنی و استحکام واحدهای ایمنی را مورد بررسی قرار دهد.

وی تأیید صلاحیت از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی را هم از شروط دیگر صدور مجوزهای بهره برداری نام برد و گفت: ورود بخش خصوصی و حمایت بانک‌ها می‌تواند سبب ورود سرمایه گذارن برای ایجاد تسهیلات گردشگری در قم شده و کمبود واحدهای اقامتی را جبران کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار