فرماندار گلوگاه از انتزاع اسناد ثبتی هشتیکه گلوگاه از بندرگز در استان گلستان خبر داد و گفت: این مبادله و انتقال، با همکاری دو استاندار و مدیرکل ثبت اسناد گلستان و مازندران و فرمانداران گلوگاه و بندرگز، انجام شده است.
کد خبر: ۵۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 20 June 2015
عیسی قاسمی‌طوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان گلوگاه، اظهار کرد: پس از تاسیس استان گلستان، بخشی از پرونده‌ها و سوابق مربوط به اراضی و املاک شرق شهرستان گلوگاه همچنان در حوزه بندرگز قرار داشت و مردم گلوگاه باید برای پیگیری اسناد خود به استان گلستان و شهرستان بندرگز مراجعه می‌کردند.

وی اضافه کرد: با تاسیس شهرستان جدید گلوگاه در شرق مازندران و راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان، کسانی که پرونده‌های ثبتی در بندرگز داشتند، مراجعات مستمری به فرمانداری و حتی استانداری داشته و خواستار انتزاع پرونده‌ها از گلستان به مازندران (بندرگز به گلوگاه) شدند.

فرماندار گلوگاه بیان کرد: بالاخره پس از رایزنی‌های مختلف بین استانداران و مدیران‌کل ثبت اسناد گلستان و مازندران و فرمانداران گلوگاه و بندرگز، بخشی از پرونده‌ها از حوزه بندرگز به ثبت گلوگاه بازگشت و بخش دیگری از دفاتر، پرونده‌ها و سوابق نیز به‌زودی مبادله و منتقل شده و این جابه‌جایی در سوابق الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک مازندران ثبت می‌شود.

قاسمی‌طوسی تصریح کرد: 100 هکتار از اراضی و املاک شرق گلوگاه زیرنظر استان گلستان بود زیرا بعد از انتزاع این استان، حدفاصلی که برای دو استان مازندران و گلستان تعیین شد، در این محدوده و بخش لیوان شرقی و غربی در واقع در یک محدوده پلاک اصلی قرار داشت و به طور طبیعی دارای یک پرونده مادر بودند، لذا برای ثبت بندرگز نیز امکان انتزاع وجود نداشت.

وی ادامه داد: با مصوبات تقسیمات کشوری و پیگیری‌های دو استان، سرانجام شرایطی فراهم شد تا این انتقال و مبادله اسناد صورت بگیرد تا مردم نیز به خواسته خود برسند.

فرماندار گلوگاه در پایان گفت: با انجام این جابه‌جایی، کسانی که پیش از این برای انجام کارهای ثبتی خود به بندرگز مراجعه کرده و متحمل هزینه و خطرات احتمالی می‌شدند؛ می‌توانند به‌راحتی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گلوگاه مراجعه کرده و پیگیر کارهای خود باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار