مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه وزیر راه‌وشهرسازی پیگیر راه‌اندازی موضوع ایستگاه درون شهری راه آهن در همدان است گفت: ارزیابی انتقال ایستگاه درون شهری راه‌آهن تا اواسط بلوار شهید همدانی انجام گرفت.
کد خبر: ۴۹۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 26 September 2017
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه وزیر راه‌وشهرسازی پیگیر راه‌اندازی موضوع ایستگاه درون شهری راه آهن در همدان است گفت: ارزیابی انتقال ایستگاه درون شهری راه‌آهن تا اواسط بلوار شهید همدانی انجام گرفت.

به گزارش تسنیم، فرهاد فرزانه در شورای همتا استان در استانداری همدان با اشاره به موضوع راه آهن همدان اظهار داشت: موضوع اول راه آهن همدان است که دو بخش دارد و اول مسیر ده کیلومتری است تا محدوده شهر همدان دریم و دوم اینکه باید در جهت رفاه حال زائران مشهد همکاری شهرداری را برای نقل و انتقال زائران به ایستگاه راه آهن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش اول قرار است تا ایستگاه درون شهری راه‌آهن در همدان ایجاد شود بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی به شدت پیگیر راه‌اندازی موضوع ایستگاه درون شهری راه آهن در همدان است و ارزیابی مسیر نیز تا اواسط بلوار سردار همدانی انجام گرفته است.

فرزانه با اشاره به اینکه مقرر شده تا آن زمان دو خطه شدن راه آهن انجام گیرد گفت: مقرر شده تا شرکت زیر ساخت به میزان 5 کیلومتر از محدوده انتقال راه آهن به ایستاه درون شهری را از ایستگاه شورین انجام دهد و 5 کیلومتر بعدی نیز اهمیت دارد ضمن اینکه 9 کیلومتر تا تقاطع دانشگاه آزاد و 2 کیلومتر تا محدوده شهرک مدنی است.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: موضوع بعدی گردنه اسدآباد است و البته این موضوع جز پروژه‌های راهداری بود که در زمان تفکیک جدا نشد و در حوزه راه و شهرسازی باقی ماند.

فرزانه بیان کرد: نیاز بود تا این محور 3.5 متر تعریض شود و باند سبقت نیز دیده شود و قرار داد بسته می‌شود تا 9 متر تعریض شود و حدود دو کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

وی بیان کرد: یک قرارداد مطالعاتی در مورد جنس خاک، واکنش خاک و مسیر اجرای این پروژه توسط اداره راه و شهرسازی با دانشگاه منعقد شد چرا که این پروژه در طول سالیان گذشته بدون مطالعات کلی انجام گرفته بوده و رفتارهایی را از زمین مشاهده کردیم که نیازمند کار مطالعاتی داشت.

وی اظهار داشت: باید این مطالعات را مد نظر قرار داده و راهکارهای آن را پیش بینی کنیم تا حادثه و فاجعه ای را در این منطقه نداشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار