به گفته رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان در صورت گرفتن تخصیص آب از اداره مربوطه در مدت 3 تا 4 ماه آینده سه شهرک گلخانه‌ در تویسرکان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 19 June 2015

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به تجهیز 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تویسرکان به سیستم آبیاری تحت فشار، گفت: تویسرکان در بحث آبیاری تحت فشار در سطح استان همدان رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش فارس ، مسعود اکبری در دیدار با امام جمعه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تویسرکان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده، اظهار کرد: تویسرکان در بحث پوشش سطح اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار در سطح استان همدان رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم در این زمینه ابراز کرد: در حال حاضر طرح سیستم نوین آبیار قطره‌ای با پرداخت 80 تا 85 درصد تسهیلات بلاعوض از سوی دولت و 15 درصد آورده متقاضی در حال اجراست.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی با یک منبع آبی و حمایت بیشتر دولت از این طرح نسبت به طرح آبیاری قطره‌ای، افزود: اجرای این طرح با توجه به کاهش منابع زیرزمینی آبی نیازمند همکاری و تعامل بیش از بیش کشاورزان است.

وی یکی از مشکلات پیش‌ رو را برداشت غیر مجاز آب توسط کشاورزان دارای مجوز دانست و ادامه داد: عدم نصب کنتور هوشمند یکی از دلایل برداشت بی‌رویه آب است.

اکبری با اشاره به اینکه کاشت محصولات پرآب‌بر را از 2 هزار هکتار به 300 هکتار نسبت به سال گذشته تقلیل داده‌ایم، ابراز کرد: تغییر الگوی کشت در شرایط کنونی کمبود، کمک زیادی به حفظ منابع زیرزمینی آب خواهد کرد.

وی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها در تویسرکان، از ایجاد سه شهرک گلخانه‌ای در بخش قلقل‌رود خبر داد و افزود: در کنار گلخانه شهرک فرسفج، فاز دوم آن نیز افتتاح خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه دو شهرک محصولات گلخانه‌ای نیز در روستاهای ولاشجرد و برگچه ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: به خاطر استقبال زیاد مردم برای تولید محصولات گلخانه‌ای در این دو روستا شهرک گلخانه‌ای افتتاح می‌شود.

وی متذکر شد: در صورت گرفتن تخصیص آب از اداره مربوطه در مدت 3 تا 4 ماه آینده سه شهرک گلخانه‌ در تویسرکان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان نیز خواستار فرهنگسازی در جامعه به منظور حفاظت از پوشش گیاهی تویسرکان شد و افزود: عمده آتش‌سوزی از بی‌مبالاتی مردم در طبیعت رخ می‌دهد.

محمد‌باقر دباغی تاکید کرد: مردم نسبت به فضای سبز، پوشش گیاهی و موجودات زنده در این محیط، احساس مسئولیت و توجه بیشتری داشته باشند.

وی در پایان خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های مربوطه با منابع طبیعی در زمان‌های وقوع بحران در طبیعت شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار