کد خبر: ۴۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 19 June 2015
هشتمین دور از مذاکرات هسته ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از روز چهارشنبه در مدت 6 ساعت، با نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران، و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که به نمایندگی از کشورهای 5+1 در این مذاکرات حضور دارد و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، آغاز شد.
به گزارش تابناک یزد، اختلاف ها بیشتر حول 2 محور است؛ یکی لغو یکجای همه تحریم ها و دیگری ادامه فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران.

 آن طور که یکی از اعضای تیم هسته ای کشور اعلام کرده، بخش زیادی از این اختلافات حل شده و مواردی کمی از بندهای توافق نامه توافق نشده باقی مانده، که تلاش می کنند تا دهم تیرماه (زمان تعیین شده) آن موارد را نیز حل کنند.

هرچند معتقدند این تاریخ حتمی نیست و باید به یک توافق خوب که به نفع طرفین باشد، برسیم.

  بنا به اظهارات آقای عراقچی موارد اختلافات کم شده اما اختلاف جدی بر سر همزمانی لغو همه تحریم هاوجود دارد،  که البته جمهوری هم در این باره راهکارهایی ارائه کرده است؛ اما هر بار به دلایلی آن را نپذیرفته اند. 

  بحث دیگر بازرسی از تاسیسات هسته ای کشورمان است که همچنان از سوی طرف مقابل مطرح می شود.

  برابر این گزارش، احتمال سفر وزیران امور خارجه کشورهای اروپا و آقای ظریف به وین در روزهای منتهی به دهم تیرماه نیز وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار