مرحله نخست جشنواره عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی 97- 96 با شعار « مهر در انتظار همدلی» روز پنجشنبه با بر پایی 460 صندوق جمع آوری کمک های مردمی در 10شهرستان استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 14 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد  با اشاره به اینکه این جشن در 2 مرحله و در روزهای 23 و 24 شهریور ماه و نیز 19 مهر ماه برگزار می شود، گفت: امروز این جشن با برپایی صندوق های جمع آوری کمک های مردمی در فروشگاه های زنجیره ای، پمپ بنزین ها، پایانه های مسافربری ، ایستگاه راه آهن، پلیس راه، بازارچه های محلی ، کارخانه ها، میدان اصلی و 30 مرکز نیکوکاری به عنوان پایگاه های مرحله اول آغاز شد.
محسن علیزاده افزود: همچنین فردا جمعه نیز در میعادگاه های نماز جمعه با استقرار پایگاه های جشن عاطفه ها این نهاد آماده دریافت کمک های افراد نیکوکار به دانش آموزان نیازمند است.
وی ادامه داد: بخش دوم جشن عاطفه ها 19 مهر ماه آینده در هزار و 240 پایگاه های جشن عاطفه ها در مدارس مستقر می شود تا کمک های دانش آموزان را برای همکلاسی های کم بضاعت خود جمع آوری کند.
وی هدف از برپایی جشن عاطفه ها را حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری بیان کرد و گفت: کمک های جمع آوری شده در واحد های آموزشی ، در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود.
وی گفت: مردم خیر استان می توانند در حد توان خود و هنگام تهیه ملزومات و نوشت افزار موردنیاز برای فرزندان خود سهمی را هم برای دانش آموزان نیازمند اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه استفاده از روش های نوین و الکترونیکی هم در جمع آوری وجوه جشن عاطفه ها در نظر گرفته شد، تاکید کرد: مردم استان می توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد #035*8877* با تلفن همراه، با وارد کردن مبلغ و کد استان یا شهرستان در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
علیزاده اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و 513 دانش آموز و 951 دانشجوی از خدمات مختلف فرهنگی این نهاد استفاده می کنند.
استان یزد بیش از 220هزار دانش آموز دارد.
سال گذشته مردم نیکوکار یزد 15 میلیارد و 540 میلیون در جشن عاطفه ها اهدا کردند که به دلیل رشد 90 درصدی کمکهای نقدی در این رویداد ، استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
هم اکنون 49 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی وآبادی ها زندگی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار