کد خبر: ۴۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 17 June 2015
استاندارالبرز فرودگاه پیام کرج را سرمایه عظیمی برای کشوردانست وگفت: گرانی سوخت، رونق اقتصادی را از این فرودگاه بین المللی سلب کرده است.
به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز چهارشنبه درنشست شورای اداری استان البرز که با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: اکنون به علت گرانی سوخت ، ازسایر فرودگاه های کشور برای باربری استفاده می شود که درصورت اختصاص سوخت سوبسیدی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در البرز بسترصادرات محصولات کشاورزی و صنعتی وجود دارد که با اختصاص مبلغی به عنوان یارانه سوخت می توانیم دستاورد بالایی برای کشورداشته باشیم.

طهایی گفت: البرزدر حالی به استان تبدیل شده که هنوز بخش هایی از سیستم اداری آن از جمله مخابرات آن جزء حوزه استان تهران است و باید تمهیدات جدی دراین زمینه اندیشیده شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک با تمام توان درالبرز به کار شده و امروز 43 دستگاه اداری به شبکه دولت دراین استان متصل شده اند.

وی درادامه با اشاره به اینکه 18درصد بارترافیکی کشور مربوط به جاده های این استان است، گفت: براساس بررسی ها درصورت توسعه شبکه های مخابراتی می توان برای اطلاع رسانی درخصوص وضعیت جاده های استان به مسافران استفاده کرد.

طهایی یادآورشد: یکی ازمشکلات نبود متولی برای اطلاع رسانی مواقع بحرانی است که البرز با توجه به نزدیکی به تهران می تواند معین مناسبی باشد.

دراین نشست دو تن ازمعاونان وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه دردوران فعالیت دولت 'تدبیرو امید' پرداختند.

علی عینی پورمعاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس هیات مدیره شرکت ایرانسل از راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در شهرهای کرج، کمالشهر استان البرز خبرداد.

وی افزود: شبکه نسل چهارم دراشتهارد، فردیس ،مشکین دشت، محمد شهر، نظرآباد و شهرجدید هشتگرد استان البرز نیز دراینده ای نزدیک صورت می گیرد.

همچنین محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ورئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ها نیز از توسعه شبکه فیبرنوری درکشور به میزان شش هزار کیلومتر خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: فیبرنوری بین کرج – قزوین مربوط به 20 سال پیش بوده که بازسازی شده است.

خسروی، کرج را گذرگاه اصلی ارتباطات زیرساختی خواند وگفت: 110کیلومتربه شبکه فیبر نوری البرز اضافه می شود که مرکز این استان (کرج ) تا دوسال آینده به اندازه کل کشور ظرفیت انتقال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار