مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: طرح «مفتاح الجنه» در ایام ماه رمضان با هدف برقراری ارتباط نزدیک مسئولان با ایتام و نیازمندان اجرا می شود.
کد خبر: ۴۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 17 June 2015
محسن مسعودیان راد در نشست خبری پیرامون برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان بر آمادگی بیشتر در راستای افزایش تعاملات با رسانه به منظور ایجاد سرمایه های اجتماعی تاکید کرد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با اجرای طرح «مفتاح الجنه» در سال جاری سعی در زمینه سازی دیدار مسئولان از منازل ایتام و بیماران صعب العلاج دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی این طرح را پیرو سفارشات امام مبنی بر حشر و نشر با ایتام دانست و آن را موجب دلگرمی خانواده ها و لمس درد آنان از نزدیک برشمرد.

وی تصریح کرد: بناست در ماه مبارک رمضان امسال از فرهنگ عمومی بیشتر بهره ببریم که در این راستا سه مقوله اطعام به نیازمندان و گسترش آن، ایجاد فضای اکرام به ایتام و نیز جشن رمضان و بازارهای رمضان در نظر است.

مسعودیان راد بیان این مطلب افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۵۳ حامی برای ۹ هزار و ۲۱۶ نفر از ایتام و نیازمندان شناسایی کرده ایم.

وی رقم کمک های مردمی را ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در لیالی رمضان سال گذشته کمک های مردمی در اختیار ۲۲۸ هزار نفر نیازمند قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ظرفیت استان را با توجه به فضای معنوی و ملکوتی وجود ثامن الائمه بیش از این ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر استان ۱۵ هزار و ۳۴۲ نفر یتیم دارد که با توجه به وجود ۶۸ هزار و ۴۸۰ حامی، ۱۴ هزار و ۹۹۵ یتیم تحت حمایت این حامیان قرار دارند و ما بقی هنوز بدون حامی به سر می برند.

وی در ادامه به برپایی جشن رمضان و بازارچه رمضان از یازدهم تا هجدهم این ماه در سطح استان اشاره و سپس اظهار کرد: در شهر مقدس مشهد از پنجم تا ۲۵ برنامه های بازارچه های رمضان در بوستان کوهسنگی طبق روال سال های گذشته برپاست.

به گفته وی این طرح در دیگر شهرستان ها استان خراسان رضوی در مراکز عمومی و پرتردد همچون پارک ها و حسینیه ها برگزار می شود.

خراسان رضوی رتبه نخست در جمع آوری کفارات را دارد

مسعودیان راد در خصوص جمع آوری زکات فطریه گفت: امسال در نظر است کمیته امداد استان به عنوان متولی جمع آوری فطریه در تعامل با اداره کل بهزیستی و خیریه ها شکل جمع آوری فطریه را در شهرها از حالت تشتت خارج کرده، منسجم کند و در اسرع وقت مبالغ جمع آوری شده را توزیع نماید.

وی با اشاره به رتبه نخست استان خراسان رضوی در جمع آوری کفارات در سال گذشته؛ ادامه داد: با کمک دستگاه های دیگر مبلغ ۱۷ میلیارد ریال فطریه در سال گذشته جمع آوری شده و پیش بینی می شود امسال در بحث فطریه ساماندهی و همکاری بهتری به ویژه با خیریه ها داشته باشیم.

وی رقم خانوار مددجویان کل استان را ۱۵۸هزار و ۳۳۴ نفر در قالب ۳۷۰ هزار و ۱۰۹ نفر اعلام کردو در خصوص این رقم در مشهد گفت: در مشهد مقدس ۳۵ هزار و ۱۸۳ خانوار در قالب ۱۰۴ هزار و ۹۱۳ نفر مددجو داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی رقم اطعام شدگان در سال گذشته را نیز ۲۲۸ هزار نفر اعلام و سپس پیش بینی کرد این رقم در سال جاری افزایش یابد.

زنان سرپرست خانوار دغدغه اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره)

وی یکی دیگر از محورهای مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) را بحث توانمندسازی خانواده ها به عنوان یک رویکرد جدید برشمرد و یکی از اقدامات را توسعه فعالیت های اشتغالزایی دانست.

وی افزود: کل آمار خودکفایی و طرح های فعال ۶۱ هزار و ۶۱ خانواده است و افرادی که به عنوان کاریابی به بخش های مختلف معرفی شده اند طبق آمار یک هزار و ۵۶۲ نفرند.

مسعودیان راد اعتبار این طرح را ۷۲۱ میلیارد ریال شامل تسهیلات بانکی و امدادی در سال گذشته اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۴۲۸ مورد اشتغال ایجاد شده است.

وی یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز را بحث زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: امروزه حدود ۶۰ درصد از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی زنان سرپرست خانوار ناشی از طلاق یا فوتند که هدف ما بیشتر توانمندسازی این افراد در قالب‌های مختلف و در چرخه اشتغال است.

افزایش تسهیلات تهیه جهیزیه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مجموع درآمدهای مربوط به صدقات در سال گذشته بیش از ۱۹۳ میلیارد ریال در کل استان خراسان رضوی است که از مجموع ۵۸۷ هزار و ۹۰۸ صندوق در قالب کوچک، متوسط و بزرگ جمع آوری شده است.

وی به دیگر اقدامات این اداره کل اشاره کرد و گفت: از اقدامات سال گذشته می توان به ۴ هزار و ۳۵۷ کمک به ازدواج فرزندان ذکور و اناث اشاره کرد که امسال با توجه به تعداد بالای مزدوجین در نوبت، تلاش بر افزایش اعتبارات داخلی است.

وی همچنین گفت: سال گذشته مبلغ حداقل یک میلیون تومان و حداکثر دو میلیون تومان برای جهیزیه پرداخت می شده است که امسال با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و ریاست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) برای هر نفر مبلغ ۴ میلیون تومان پرداخت می شود.

مسعودیان راد به بحث درمان مددجویان اشاره ای کرد و گفت: در بحث درمان مددجویان نیز در سال گذشته بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر در حال رایزنی با مراکز و منابع مربوطه برای جبران و رفع خلاهای موجودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار