فرماندار بوشهر گفت: مشکل مجوز قایق‌های صیادی خارگ باید به‌صورت ویژه حل شود.
کد خبر: ۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 17 June 2015
تابناک بوشهر: حسن ابراهیمی صبح امروز در دیدار با مسئولان جزیره خارگ، با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: همه باید با همدلی و هم‌زبانی در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنیم و با توجه به اینکه دولت، دولتی صادق است، باید تلاش دولتمردان نیز در همین راستا باشد، تا قول‌هایی که داده‌شده، سر موقع انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات جزیره خارگ افزود: یکی از مشکلات در جزیره خارگ، مشکل اعتبارات بود که ما سعی کردیم این مشکل را برطرف کنیم و در سال جدید این مشکل به‌صورت ویژه دیده شود، مشکل هماهنگی نیز وجود داشت که با توجه به پیگیری‌های خوب مسئولان این شهر، این مشکل نیز برطرف شده است و تمام سعی و تلاش خود را در جهت گرفتن مطالبات مردم انجام داده‌اند.

فرماندار بوشهر خاطرنشان کرد: ما در تمامی جلسات با تمام توان از مردم حمایت می‌کنیم و خواسته ما از مسئولین این است که پیگیری‌ها مقطعی نباشد و به‌صورت دائمی صورت بگیرد، مشکل قایق‌های صیادی جزیره خارگ را که هنوز برای آن‌ها مجوز صادر نشده است را درخواست کردیم به‌صورت ویژه ببینند و ما نیز در این خصوص تلاش‌هایی انجام دادیم که سعی شد هرچه سریع‌تر مشکل صیادان خارگی برطرف شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مشکلات حوزه برق، با علم به این موضوع، درخواست کردیم از مسئول برق منطقه فارس که علی‌رغم همه گرفتاری‌ها، از استان فارس خود را به این جلسه رساند و همه سعی و تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مشکلات برق مردم مقاوم جزیره خارگ را برطرف کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: ما از شرایط نامطلوب مدارس جزیره خارگ مطلع هستیم و تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که تعمیرات و بازسازی این مدارس انجام شود، برای تعمیرات منازل فرهنگیان نیز متأسفانه بودجه‌ای نداریم و باید سعی کنیم از راه‌های دیگر این مشکل را برطرف و آن را پیگیری کنیم.

وی ذکر کرد: بهداشت جزیره خارگ به حمدالله در حال حاضر به‌صورت قوی و آماده پای‌کار ایستاده است و با رایزنی‌هایی که با بیمارستان صنعت نفت صورت گرفته است، این مشکل به‌زودی با همکاری و هماهنگی دانشکده علوم پزشکی بوشهر حل خواهد شد و مشکل درمانی بیمه‌شدگان نیز حل می‌شود، اورژانس هوایی نیز در شهر بوشهر راه‌اندازی شده است و جزیره خارگ را هم پوشش خواهد داد.

فرماندار بوشهر گفت: ما همیشه پیگیر ایاب و ذهاب خارگ بوده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولین و بخش خصوصی از این بن‌بست خارج شویم، البته شرکت خصوصی در این زمینه ورود پیدا کرد و برای خدمات‌دهی آماده بود که متأسفانه شرایط اسکله اجازه خدمات‌دهی به آن را نداد.

وی افزود: سعی شود ظرفیت و آبخور اسکله‌های خود را افزایش دهیم تا بتوانیم از کشتی‌های بسیار خوب استفاده کنیم تا مدت‌زمان مسافرت به جزیره خارگ از گناوه  و بوشهر به یک ساعت کاهش پیدا کند، از مسئولین نظامی نیز برای شرایط امنی که در جزیره ایجاد کرده‌اند تشکر می‌کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار