امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه شعر آیینی باید دارای محتوای عالمانه، بیان جذاب و قالب دقیق باشد، خواستار تقویت در محتوای اشعار آیینی شد.
کد خبر: ۴۹۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 08 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محفل ادبی غدیر با شعرخوانی شاعران برجسته آئینی منطقه جنوب کشور با سخنرانی آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه جهرم برگزار شد.

امام جمعه جهرم در این مراسم  با اشاره به جایگاه رفیع شعر و شاعری در فلسفه گفت: یکی از عواملی که در تاثیرگذاری شعر نقش بسزایی دارد، مفاهیم و مضامین عالی است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام باتاکید بر اینکه باید محتوای اشعار آیینی تقویت شود، خاطر نشان کرد: ما باید به دنبال این باشیم که حافظ‌ها و سعدی‌ها را تربیت کرده و آنان را به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به توجه ویژه مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی به شعرخوانی در مدح خاندان عصمت و طهارت بیان داشت: اجرا و بیان شعر باید جاذبه داشته باشد و بیان قدرتمندانه شعر می‌تواند تاثیرگذاری فراوانی روی مخاطب داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه شعر خوب باعث جذب قلوب می‌شود و عواطف و احساسات انسان را تحریک می‌کند، تاکید کرد: شعر آیینی خوب و تاثیرگذار باید دارای محتوای عالمانه، بیان جذاب و قالب دقیق باشد.

پدر شعر آیینی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به نقش برجسته شهرستان جهرم در ترویج شعر آیینی در کشور گفت: قطعاً برگزاری کنگره‌های علوی و فاطمی در شهرستان جهرم مورد عنایت اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

احد ده‌بزرگی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده کنگره شعر علوی جهرم به صورت بین‌المللی برگزار شود.

در این محفل ادبی شاعران آیینی حاج احد ده‌بزرگی، غلامرضا کافی، هاشم کرونی، ایوب پرندآور، نصیرزاده، محمد رهام، حسن اسحاقی، محمد همامی، خباز، حیدر منصوری، رویینا و سعیدی‌نژاد به شعرخوانی در مدح امیرمومنان و خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار