معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: برنامه کاروان راهیان‌نور و حضور هنرمندان، به ‌طور قطع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد حرکتی مناسب در تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس شود و علاوه بر این تأثیرگذاری فرهنگی و ارزشی در بین هنرمندان خواهد داشت
کد خبر: ۴۹۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ 07 September 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز در نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ایلام، اظهار کرد: برنامه‌های شاخص کمیته فرهنگی و هنری ستاد دفاع مقدس استان با مشارکت و همراهی نهادهای مختلف استان برگزار خواهد شد .

وی با بیان اینکه هنرمندان تولیدگر استان که آثاری در خصوص دفاع مقدس دارند تجلیل خواهند شد، افزود: برنامه کاروان راهیان نور و حضور هنرمندان، به ‌طور قطع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد حرکتی مناسب در تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس شود و علاوه بر این تأثیرگذاری فرهنگی و ارزشی در بین هنرمندان خواهد داشت .

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: بنابر اعلام سازمان بنیاد سینمایی کشور نرخ بلیط سینماها در هفته دفاع مقدس به‌ صورت نیم‌بها خواهد بود و سالن سینما فرهنگ ایلام نیز از آمادگی لازم برای اکران فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس را خواهد داشت .

خودآموز یادآور شد: به ‌طور قطع یکی از ابرازهای مهم در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس، بهره‌گیری از هنر است و تلاش خواهد شد در این ایام با حضور هنرمندان استان و با خلق آثار هنری، گام‌های مثبتی در این حوزه برداشته شود .

اکبر امیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس یک‌صد نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در قالب کاروان راهیان نور به یادمان نقطه ایثار در شهر مهران اعزام خواهند شد .

وی بابیان اینکه این اردو با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دیگر نهادهای فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی در نقطه ایثار و محل استقرار کاروان راهیان نور هنرمندان، مراسم غبارروبی گلزار شهدای امامزاده علی صالح (ع)، برپایی نمایشگاه تلفیقی از آثار هنرمندان ایلام در قالب ٣٠ اثر با موضوع دفاع مقدس و اکران فیلم‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس خواهد بود .

امیدی بیان کرد: فراخوان ارسال عکس دفاع مقدس با همکاری انجمن هنرهای تجسمی ایلام در راستای جمع‌آوری و نمایش عکس‌های مردمی دوران دفاع مقدس اعلام‌شده است که تلاش خواهد شد مجموعه‌ای از عکس‌های گردآوری‌شده در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد و از آثار برگزیده نیز تجلیل خواهد شد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام ابراز کرد: اکران فیلم‌های سینمایی در ایام هفته دفاع مقدس در سالن سینما فرهنگ شهر ایلام و تئاتر خیابانی نیز با همکاری انجمن نمایش ایلام در پارک کودک این شهر برگزار خواهد شد .

سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، ابراز کرد: کمیته فرهنگی و هنری ستاد برگزاری برنامه‌ها دفاع مقدس یکی از فعال‌ترین کمیته‌هاست که جای تقدیر دارد .

وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس به همه اقشار مختلف مردم را دربرمی گیرد و در ایام هفته دفاع مقدس همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر رد راستای توسعه و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بیان کرد: برنامه‌هایی که در کمیته فرهنگی و هنری تدارک دیده‌شده به‌طورقطع تأثیرگذار و مؤثر خواهد بود و پیشنهاد می‌شود که چند برنامه شاخص استانی باهم افزایی و استفاده از توان دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان اجرا شود .

شرف‌بیانی با تأکید بر انجام برنامه‌های با محوریت محرم و بهره‌گیری از توان هنرمندان،گفت: همایش بزرگی با حضور هنرمندان استان با عنوان عصری با هنرمندان در راستای تبیین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شود که این هفته بهترین فرصت در راستای انسجام دستگاه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس است .

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید تأثیرگذاری لازم را داشته باشد، افزود: در دفاع مقدس بسیاری از هنرمندان در خط مقدم حضور داشتند و منشا برکات بسیار زیادی در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و امروز نیز هنرمندان باید در عرصه معرفی و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس فعال باشند .

شرف‌بیانی عنوان کرد: آمادگی پخش فیلم‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد و در این راستا همکاری و تعامل سازنده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با بخش‌های مختلف انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار