مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۳۰ کاروان شادی در قالب حرکت مردمی و به صورت گسترده از نقاط مختلف شهرها به سمت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران حرکت می‌کنند و به برگزاری جشن می‌پردازند.
کد خبر: ۴۹۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 07 September 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری در گفت وگویی با تبریک ایام با سعادت دهه ولایت و امامت و با بیان اینکه برنامه های جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید قربان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران آغاز شده است، اظهار کرد: در این راستا سازمان اوقاف به منظور ترویج فرهنگ علوی و ایجاد شادی و نشاط در سطح جامعه در سال جاری همزمان با عید سعید غدیر برای نخستین بار کاروان های شادی جشن ولایت علوی را از نقاط مشخص در شهرها و مراکز استان ها به سمت بقاع متبرکه راه اندازی می نماید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در سطح جامعه هستیم باید شعائر الهی از جمله پاسداشت غدیر را در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: برنامه‌های حزن و اندوه و روضه خوانی و ذکر مصائب اهل بیت(ع) در کشورما به خوبی برگزار می گردد، ولی باید در زمینه شادی و سرور اهل بیت علیه السلام و پاسداشت اعیاد اسلامی و عیدالله اکبر عید سعید غدیر نیز کارهای اساسی و بنیادی انجام شود.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه تنها با دید و بازدید غدیر احیا نمی‌شود، بیان کرد: باید برای احیاء غدیر، معارف غدیر را احیا کرد و راه اندازی کاروان شادی یکی از شعائر و به جهت اعلان شادی اهل بیت (ع) و تزریق فرهنگ شادی در سطح جامعه و مشارکت دادن عامه مردم است.

وی بیان کرد: امسال راه‌اندازی بیش از ۳۰ کاروان شادی در قالب حرکت مردمی و به صورت گسترده از یک مکان مشخص همراه با اجرای برنامه‌ها و سرودهای شاد و نشاط انگیز و مدیحه‌سرایی، مولودی خوانی و گل‌افشانی و نیز برگزاری مراسم جشن در امامزادگان یکی از جمله ویژه برنامه های روز عید سعید غدیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: مدیحه‌سرایی، سرودخوانی جمعی، اجرای اشعار حماسی و ولایی، گل‌افشانی، عطرافشانی و اجرای برنامه‌های شاد؛ فضاسازی تبلیغی با محوریت غدیر و ولایت در طی مسیر کاروان شادی از دیگر اقدامات و برنامه های این کاروان ها است.

حیدری ضمن تاکید بر حضور سادات، به ویژه علماء و روحانیون سادات در پیشاپیش کاروان های شادی با شال سبز سیدی افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت در مسیر کاروان های شادی از دیگر اقدامات این حرکت مردمی است.

وی ادامه داد: همچنین درمسیر کاروان های شادی در بین شرکت‌کنندگان، اقلام فرهنگی، پرچم و دسته گل توزیع خواهد شد و برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به شرکت‌کنندگان این کاروان ها از دیگر برنامه های جذاب عید سعید غدیر است.

حیدری در پایان افزود: کاروان شادی پس از اجرای برنامه در مسیر مشخص در بقاع متبرکه معین شده حضور یافته و مراسم عید غدیر با قرائت قرآن، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی شاعران آئینی و قرائت بخشی از خطبه‌ی غدیر، به ویژه بخش پایانی خطبه (عهد ماندگار ـ بیعت عمومی) و قرائت میثاق نامه پایان می یابد.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار