رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات و فناوری دو بال توسعه صنعت هستند و باید بسترهای لازم برای تقویت این دو فراهم شود.
کد خبر: ۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵ 15 February 2015

 رضا رحمانی در آیین بهره برداری از کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه شهید مدنی تبریز افزود: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب توسعه صادرات است و باید از ظرفیت های این عرصه بیش از پیش بهره برد.

وی با اشاره به اینکه روسیه با مشکل مواجه شده و ما می توانیم با توسعه صادرات به این کشور از ظرفیت ایجاد شده بهتر بهره ببریم، گفت این کشور سالانه نزدیک به 70 میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد که سهم ایران در این میان بسیار ناچیز است.

وی یکی از رویکردهای اصلی اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار را توجه به مقوله صادرات دانست و اظهار کرد: این قانون همچون قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از زمان خود بسیار جلوتر است و باید زمینه اجرای کامل آن در کشور فراهم شود.

رحمانی رشد علم و فناوری در کشور را 14 برابر میانگین جهانی آن اعلام و اضافه کرد: این عرصه به عنوان بال دیگر توسعه صنعت باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع مباحثی که به توسعه این مقوله بیانجامد می تواند به توسعه اقتصادی کشور نیز منجر شود.

رحمانی همچنین خواستار تمرکززدایی از گمرکات کشور شد و گفت: باید این موضوع به عنوان ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات پیگیری و اجرا شود.

وی ادامه داد: در این حوزه باید ظرفیت های صادراتی و وارداتی هر منطقه شناسایی و به استان ها اختیار در زمینه فعالیت در این عرصه ها داده شود.

رحمانی تاکید کرد: به طور قطع هر فرایندی که در تهران برای امور گمرکی در حال اجراست را می توان در دیگر گمرکات کشور انجام داد و این تمرکز زدایی به سهولت انجام فرایندها و شتاب گیری روند صادرات و واردات کمک شایانی می کند.

کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه شهید مدنی تبریز با حضور مسعود کرباسیان معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی و رییس کل گمرک کشور به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :