موسس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: ادبیات زبان فارسی باید توسط ایرانیان زنده نگه داشته شود، برای مملکتی ننگ است که فرهنگش به وسیله بیگانگان زنده نگه داشته شود.
کد خبر: ۴۹۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 06 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازفارس ، مهدی محقق در دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که ظهر امروز در سالن شهید علیمحمدی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: این انجمن به کمک دوستداران زبان فارسی، 50 سال عمر دارد.

موسس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی زبان فارسی افزود: سال 1350 این انجمن را تاسیس کردیم، استادان بزرگی همانند دکتر معین، دکتر صفا و... در آن زمان اعضای انجمن بودند که اکنون در قید حیات نیستند.

وی گفت: زبان فارسی سرمایه‌ای در دست ما، به امانت  آن را باید به نسل کنونی و آینده انتقال دهیم، ادبیات زبان فارسی باید توسط ایرانیان زنده نگه داشته شود، برای مملکتی ننگ است که فرهنگش به وسیله بیگانگان زنده نگه داشته شود.

محقق تاکید کرد: برای ما ننگ است یک عده‌ای برای مدرک و نمره ادامه تحصیل می‌دهند، دانشجویان باید در فراگیری علم کوشا باشند، من خوشحالم که در کرمانشاه دانشجویانی علاقمند به فراگیری ترویج و ادب فارسی با اشتیاق می‌بینم.

وی تاکید کرد: ما نیم قرن این انجمن را زنده نگه داشته‌ایم و اسم آن را انجمن زبان فارسی گذاشتیم و انتشارات انجمن زبان فارسی به 50 چاپ رسیده است، بدون کمک دولت به همت اعضای گروه فعالیت خود را تاکنون انجام داده و مجله گوهر گویا در این خصوص به چاپ رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار