آذر منصوری در گفت وگویی در خصوص آینده اصلاح طلبان گفته است:« بعد از انتخابات 92 به رغم موانعی که پیش روی اصلاح طلبان وجود داشت، اصلاح طلبان توانستند با حمایت از یک دولت میانه رو مجلسی را تشکیل دهند که همراهی بیشتری با دولت داشته باشد و کمتر تندروی کند.
کد خبر: ۴۸۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 06 September 2017
به گزارش تابناک : دومین اثر این رویکرد اصلاح طلبان را نیز در انتخابات شوراهای شهر مشاهده کردیم. تصور می کنم که این حرکت گام به گام و تدریجی کمک کرد که انتخابات شورای پنجم به مراتب آزادتر از انتخابات شورای چهارم باشد. به هر حال ما پذیرفته ایم که در چارچوب قانون اساسی حرکت کنیم و این حرکت گام به گام است. حضور کاندیدای اصلاحات به عنوان کاندیدای پشتیبان در انتخابات اخیر یعنی اصلاح طلبان با اتکا به همین راهبرد ظرفیت قابل توجهی در کشور دارند و همین ظرفیت به آن ها کمک می‌کند که در انتخابات 1400 کاندیدای خود را داشته باشند. به گفته او اگرچه سیاست در هیچ کجای دنیا قابل پیش بینی نیست اما این چشم انداز پیش روی اصلاح طلبان است. البته تحقق این امر تا حدی نیز به کارنامه ای که نهادهای انتخابی در چهارسال آینده از خود به جای می گذرند، بستگی دارد. باید دید که دولت، مجلس و شورا در این مدت عملکرد قابل قبول و دفاعی خواهند داشت یا خیر.  به عبارت دیگر صیانت از دستاورد چهارسال گذشته باعث می شود که اصلاح طلبان در انتخابات 1400 حرفی برای گفتن داشته باشند».
اختلاف نظرات را کنترل کنیم
غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که حفظ انسجام و یکپارچگی در میان اصلاح طلبان، می گوید: اختلاف نظر واقعیتی است که می تواند عاملی برای رشد و ارتقاء شود، اما آن چه باید مورد توجه قرار گیرد؛ این است که نباید اجازه داد اختلاف نظرها گسترش پیدا کند و از محدوده کنترل خارج شود.
او همچنین با بیان این که اختلاف نظرات باید منجر به رسیدن به تصمیم مقتضی و لازم شود، افزود:به این معنا که نبایداگر نظر اکثریت مخالف نظر فردی ما بود،‌ اظهارات خلاف واقعی مطرح شود. این نماینده مجلس با تأکید بر این که افراد در جریان اصلاحات نباید اختلافات را به سطح جامعه گسترش دهند، ادامه داد: اصلاح طلبان باید امروز بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشند که انشقاق و چنددستگی می تواند به این جریان سیاسی در اینده لطمه بزرگی وارد کند.حیدری با اشاره به این که برخی به انحای مختلف به دنبال اختلاف ‌افکنی هستند،افزود:  این افراد برای رسیدن به این هدف به سراغ منتقدانی می‌ روند که بیشتر نقدهای آن ها را رسانه ‌ای می‌ کنند، پس هوشیار باشید که قطعا این افراد به چنین بلوغ و هوشیاری رسیده‌ اند و منتظر فرصت هستند. این عضو فراکسیون امید با بیان این که نباید هر مسأله ای را رسانه ‌ای کرد،‌ تأکید کرد: البته رسانه‌ ها نیز باید برای خود حد و حدودی قائل شوند تا اعتماد و اعتبار لازم را کسب کنند.
مردم پیام یکپارچه اصلاح طلبان را درک کرده اند
فاطمه سعیدی، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که  عدم یکپارچگی در جریان اصلاحات می تواند تأثیرات منفی را بر اعتماد شکل گرفته مردم بگذارد،می گوید:‌ اصلاح طلبان از دوره یازدهم ریاست جمهوری با همگرایی و انسجام داخلی همواره به جامعه اعلام کردند که برای تحقق منافع و مصالح ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. او همچنین با بیان این که مردم نیز با دریافت این پیام صادقانه به این جریان سیاسی اعتماد کردند و به پای صندوق های رای رفته و به کاندیداهای مورد حمایت این جریان رای دادند، افزود:  در این میان نیز نباید از وحدت و یکپارچگی اصلاح طلبان در پیروزی های اخیر غافل شویم. سعیدی همچنین با بیان این که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران نقشی مؤثر را در وحدت و انسجام اصلاح طلبان ایفا کرد، ادامه داد:هرچند که انتقاداتی به عملکرد این شورا وارد است، اما باید بپذیریم فعالیت سیاسی در شرایط فعلی ایران به صورت جبهه ای میسر است و اگر جبهه اصلاحات انسجام و وحدت خود را از دست بدهد چه بسا با رویگردانی مردم مواجه شود. بنابراین حمایت از موجودیت شورای عالی با حفظ نقدهایی که ممکن است به آن وارد شود ضروری است. این نماینده مجلس با بیان این که نقطه قوت اصلاح طلبان نسبت به رقیب نه در امکانات مالی و نه در رسانه های پرتعداد است، مطرح کرد: آن چه باعث می شود مردم به این جریان سیاسی اعتماد داشته باشند پرهیز از تکروی و شخص محوری است.بنابراین اگر این جریان سیاسی خواهان موفقیت در دوره های آتی نیز است، باید بر وحدت و همبستگی خود اصرار و تمرکز داشته باشد. سعیدی می گوید: در این مسیر باید توجه داشت که به همین دلیل نیز شورای عالی که برآیند احزاب و چهره‌های ملی است، می تواند اجماع حداکثری را در این جبهه ایجاد کند و مقدمه پیروزی اصلاح طلبان در ادوار مختلف انتخابات باشد. این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین افزود: یک فعال سیاسی با تجربه باید بداند طرح عمومی برخی نقدها و یا نحوه بیان آن ها می تواند کلیت نقد او را هم تحت الشعاع قرار دهد.





منبع : نوآوران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار