استاندار مازندران با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در استان نسبت به سایر استانهای کشور پائین تر است، گفت :‌ علت استقبال ضعیف مردم بویژه کشاورزان از شرکت های بیمه گر باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 03 September 2017
 ایرنا ، ربیع فلاح جلودار روز یکشنبه در نشستی با موضوع تعرفه های خدماتی و عملکرد شرکت های بیمه گر درسال 96 در چالوس افزود :‌ اینکه چرا ضریب نفوذ بیمه در این استان نسبت به سایر استان های کشور پائین تر است ، نیازمند بررسی و تامل بیشتر است.
**ضعف تبلیغات ،حلقه مفقوده میان بیمه شوندگان و شرکت های بیمه گر
استاندار مازندران گفت :‌ با اینکه دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری هنگفتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کرده اما به نظر می رسد متولیان امراز از این ظرفیت در بعد تبلیغات و فرهنگ سازی با هدف استقبال بیشتر مردم از شرکت های بیمه گر استفاده نمی کنند.
فلاح جلودار افزود :‌ امروز مهم ترین ابزار تبلیغاتی برای شرکت های بیمه گر فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی است و مسئولان این شرکت می توانند از این بسترها برای آگاهی بخشی از مزیت های بیمه به مردم بهره برداری کنند.
**پیش بینی اشتغال هزار و 600 نفر در شرکت های بیمه گر فرصت طلایی برای مازندران
استاندار مازندران گفت :‌ اینکه درسال جاری دست کم هزار و 600 نفر در شرکت های بیمه گر این استان مشغول فعالیت می شوند این امر یک فرصت و گامی در جهت بهبود رونق اقتصادی استان است.
فلاح جلودار افزود : هم اکنون در سایه رهنمودهای رئیس جمهوری در دولت تدبیر و امید یک فضای تعاملی در میان مسئولان استان ایجاد شده و این آمادگی وجود دارد تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها نسبت رفع موانع و مشکلات شرکت های بیمه گر در استان تلاش کنیم .
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز در این نشست گفت :‌ این نشست که به دعوت شورای هماهنگی بیمه های تجاری این استان برگزار شده و محورهای مورد بحث آن در ارتباط با 2 موضوع یکی در مورد آئین اجرایی ماده 3 قانون وسائط نقلیه مصوبه تیرماه سال جاری هیات وزیران و دیگری نیز پیشگیری از جعل وکلاهبرداری در بیمه ها بوده است.
علی عباسی افزود :‌ با تصویب این آئین نامه خلاء قانونی یعنی رانندگان مقصر پس از بروز سوانح رانندگی می توانند از مزیت های بیمه بهره مند شوند، حل شد.
به گفته وی ، در این نشست سعی شد تا به بهترین شکل و روال قانونی هرآنچه که با رضایت مندی مردم همراه است ، مطرح شود.
وی آمار تصادفات منجر به فوت سال گذشته دراین استان را 653 فقره اعلام کرد و با اظهار تاسف ادامه داد :‌ از این شمار ، دست کم ‌ 124 نفرشان رانندگان مقصر بودند که از مزیت های بیمه یعنی دیه محروم بودند.
**کشف تصادفات ساختگی در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت :‌ تصادفات ساختگی یا پیمانکاری تصادفات ساختگی از عمده معضلات و مشکلات سر راه این نهاد در ارائه خدمات بوده است.
عباسی افزود :‌ عده ای از جوانان که غالب آن ها غیربومی بودند با ترفندهای مختلف از جمله واژگونی خودرو یا آنکه مصدوم کردن چندین جوان اقدام به دیه های میلیاردی در این استان می کردند که بنوعی خسارت های زیادی به شرکت های بیمه گر وارد می کردند.
وی اظهار داشت : سال گذشته بیش از 200 مورد کشف تصادف ساختگی در این استان داشتیم از جمله آنها شامل شکستگی پا ، دندان و سائیدگی استخوان بوده که متاسفانه این افراد کلاهبردار دیه های هنگفتی از شرکت های بیمه گر دریافت کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چنین نشستی بتوان بدرستی از تکرار چنین جرائمی جلوگیری و برای صیانت از این سرمایه ملی صیانت نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار