اژه ای مطرح کرد؛
سخنگوی قوه قضاییه گفت: با کمک شهردار تهران، حدود سی و چند مورد از قراردادهایی که طبق ضوابط بسته نشده بوند؛ فسخ شد و املاک بازگرداننده شد، البته برای این پرونده کیفر خواست صادر نشده است و به دادگاه نرفته و در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۴۸۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 03 September 2017
به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در صد و هفدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (یکشنبه 12 شهریورماه) برگزار شد،اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای 17شهریور و شهید دلواری را گرامی می داریم و امیدواریم با شهدای کربلا محشور شوند.

سخنگوی قوه قضائیه با ابراز تاسف از  حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی گفت: دولت و وزارت خانه های ذیربط اقداماتی انجام دهند که شاهد این گونه حوادث نباشیم، البته حادثه رخ می دهد اما باید پیشگیری کرد.

وی افزود: دادستانی به عنوان مدعی العموم به این پرونده و پرونده های مشابه ورود پیدا کرده است.

محسنی اژه ای گفت: امروز باید به حال سازمان های به اصطلاح حقوق بشر گریه کرد که هیچ اقدامی در رابطه با حقوق مردم میانمار انجام نمی دهند، چرا که حوادث میانمار بسیار دلخراش است و امیدواریم مسلمانان جهان، قدمی برای مردم مسلمانان میانمار بردارند، چون امیدی به این سازمان های به اصطلاح حقوق بشر نیست.

وی در رابطه با اقدامات درمانی رجایی در زندان گفت: متاسفانه افرادی که نسبتی با ایران ندارند و به خارج از کشور فرار کرده اند و برای اسرائیل کار می کنند، هیچ توقعی از آنها نیست.

محسنی اژه ای ادامه داد: دو سال از اتمام زندان رجایی گذشته و محکومیت وی تمام شده است، اخیرا وی مبتلا به سرطان شده است که در کشور ما بسیاری از افراد به سرطان مبتلا هستند.

وی افزود: وی دو سال از زندان آزاد شده است و در دوران زندان هیچ مشکلی نداشته و فقط مشکل دندان داشته که به مانند دیگر زندانیان به پزشک خارج از زندان مراجعه کرده است اما دو سال بعد از آزادی مبتلا به سرطان شده که از این بابت متاسف هستیم، اما فضا سازی هایی می شود که هیچ مشکلی از فرد حل نمی کند بلکه باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای وی می شود از این رو مردم بهتر است از فضا سازی خودداری کنند چرا که این مشکل رجایی هیچ ارتباطی با زندان ندارد.

 حکم اعدام طاهری قابل اعتراض است 

وی در رابطه با صدور حکم اعدام برای طاهری، گفت:این فرد به جرم افساد فی الارض در دادگاه محکوم شده که پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده، البته حکم دیوان نقض شد و پرونده مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد و دوباره بعد از بررسی قاضی دوباره به جرم افساد فی الارض رسید و برای طاهری حکم اعدام صادر کرد که البته این حکم هم قابل اعتراض است.

وی تاکید کرد: صحبت ها در دادگاه شنیده می شود و نیازی به این گونه جو سازی ها نیست، البته این حکم هنوز تایید نشده و  قابل اعتراض است، به همین دلیل بنده نمی توانم بیشتر از این در رابطه با آن توضیح بدهم.

صدور کیفرخواست برای 20 نفر در پرونده حقوق های نجومی

محسنی اژه ای در رابطه با حکم دیوان محاسبات برای پرونده حقوق های نجومی گفت: دادستانی برای 20 نفر کیفر خواست صادر کرده است ولی هنوز به دادگاه رفته است و کیفر خواست هم به این دلیل صادر شده است که حقوق زیادی گرفته اند.

وی افزود: دادستانی به این نتیجه رسیده است که این افراد مرتکب جرم شده اند به همین دلیل برای آنها کیفرخواست صادر شده است.

محسنی اژه ای بیان کرد: در برخی موارد حساس سازی شده است که یک شرکت زیان دهنده را با سند سازی سودده معرفی کرده اند و پولی به عنوان سود دریافت کرده اند که این افراد هم باید پول را پرداخت کنند و هم مجرم هستند، اما در صندوق توسعه ملی افرادی حقوق بالای 57میلیون دریافت کرده اند که این افراد مجرم نیستند و فقط باید پول ها را پس بدهند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در برخی موارد گیرنده پول مجرم نیست بلکه مافوق وی مجرم است و در هر صورت پول ها باید پس داده شود.

وی گفت: تا کنون دولت و دیوان محاسبات کشور فردی را در پرونده حقوق های نجومی معرفی نکرده و فقط قوه قضائیه افرادی را در این پرونده مجرم شناخته است و برای 20نفر کیفر خواست صادر کرده است.

وی در خصوص پرونده اضافه کردن شن به گندم در برخی استان ها بیان کرد: خوشبختانه دادستانی به پرونده های عمومی وارد می شود و در این پرونده ابتدا مدعی العموم ورود پیدا کرده است.

وی گفت: برای اضافه کردن شن به گندم در دو استان پرونده تشکیل شده است که در استان فارس 5نفر بازداشت شدند که یک نفر با وثیقه آزاد شده است اما در استان دیگر هنوز هیچ شخصی بازداشت نشده و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

ارجاع پرونده 2 مداح به دادگاه کیفری استان تهران

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده بازداشت دو مداح گفت: بنده مکرر تاکید کرده ام که بیان جزئیات پرونده ها در مرحله تحقیقات مقدماتی خلاف قانون است، در این پرونده هم هنوز کیفر خواست صادر نشده است، این پرونده ابتدا در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شد که بعد به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد و هنوز منجر به صدور کیفر خواست نشده است، فقط می توانم بگویم که این پرونده امنیتی نیست.

محسنی اژه ای در رابطه با طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده املاک نجومی گفت:گاهی علت طولانی شدن پروندها به ویژه پروندهای مالی بحث کارشناسی است.

وی افزود: قاضی نمی تواند در اتاق خود بنشیند و در مورد ارزش املاک نظر بدهد، پس نیاز به کارشناس وجود دارد که البته بین کارشناسی ها تفاوت زیادی است و همین رفت و برگشت و اعتراض به نحوه کارشناسی ها باعث طولانی شدن پرونده می شود و گاهی دیده می شود که تا 50مورد به کارشناسی اعتراض شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای قوه قضائیه هیچ فرقی نمی کند که پرونده های مالی دولتی است و یا خصوصی و همین رسیدگی به بحث کارشناسی طولانی می شود.

وی گفت: با کمک شهردار تهران حدود 30 و چند مورد قراردادهایی که طبق ضوابط بسته نشده بود فسخ شد و املاک بازگرداننده شد، البته برای این پرونده کیفر خواست صادر نشده است و به دادگاه نرفته و در حال رسیدگی است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار