فوتبالی ها به خط شدند
ز زمان حضور باشگاه سایپا در استان البرز، فراز و نشیب‌های فراوانی درباره رابطه باشگاه فوق با استان البرز مطرح بوده و می‌شود و برخی می گویند که سایپا خود را از آن البرز نمی داند.
کد خبر: ۴۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 17 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: حتی به این موضوع محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز ورود پیدا کرده و تیمی را برای پیگیری اختلافات پیش آمده، مامور کرده است.
در آخرین مورد مدیر عامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا با اشاره به خبرهای انتشار یافته در رسانه ‌های ورزشی در خصوص میزبانی نامناسب هیات فوتبال استان البرز در پیکارهای لیگ برتر فوتبال این باشگاه گفت: ارتباط کاری باشگاه سایپا و استان البرز با مشکلات و معایب بسیاری مواجه است و شکل یک ارتباط یک سویه را به خود گرفته است به طوری که نگاه مسئولین ورزشی این استان به باشگاه سایپا بیشتر به نگاه صاحبخانه و مستاجر می ماند.
وی اضافه کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا طی ده سال حضور مداومش در کرج فعالیت های فرهنگی و ورزشی ارزشمندی را انجام داده است اما متاسفانه با عدم حمایت مسئولین ورزشی این استان تیم فوتبال این باشگاه از حداقل حقوقش که داشتن تماشاگر، حق پخش تلویزیونی بازیها از شبکه استانی و احترام مسئولین هیات فوتبال به شان و جایگاه مسئولین مسابقه از جمله ناظرین بازی است هم محروم است.
بیت الله رضایی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این حوزه تصریح کرد: حمایت از تیم های ورزشی کرج در سالهای 89 و 90، عضویت مدیران ارشد سابق استانی در مدیریت ارشد و هیات مدیره باشگاه سایپا، انتقال مسابقات تیم والیبال این باشگاه به کرج، ارتقاء سطح کیفی اماکن ورزشی استان البرز از جمله استادیوم انقلاب کرج، سالن انقلاب و سالن نشاط این مجموعه و  انتقال کانون هواداران باشگاه سایپا به کرج از جمله گام های بلندی بود که سایپا در این استان برداشت، اما متاسفانه این تعاملات دو طرفه نشد. ضمن اینکه باشگاه سایپا شرایطی را برای کرج فراهم کرد که از مسابقات مهمی همچون جام باشگاه های آسیا و رقابتهای تیم فوتبال سایپا و استقلال و پرسپولیس بهره مند شوند.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت ورزشکاران و کادرفنی استان و تیم های ورزشی در ترکیب تیم ها و رده های سنی مختلف سایپا از جمله ابراهیم صادقی که نارنجی وفادار لقب گرفته و بازیکنانی همچون مجید ایوبی، وحید محمدزاده، بهمن سالاری، مهدی ترابی و تعداد کثیر دیگری از بازیکنان بزرگسال و پایه نیز از دیگر قدم هایی بود که در این حوزه برداشته شد اما متاسفانه با بی مهری مسئولین استان البرز مواجه گردید به طوری که یکی از مسئولین این استان از بی هویت و بی ریشه بودن تیم فوتبال سایپا در این خطه سخن به میان آورد.
رضایی خاطرنشان کرد: باز خورد چنین اتفاقاتی حس خانگی بودن ورزشگاه انقلاب کرج، برای تیم فوتبال سایپا البرز را مخدوش کرده است، به طوریکه گاها در برخی از دیدارهای به اصطلاح خانگی تماشاگران تیم حریف بیشتر از سایپا هستند و در پیکارهای برگزار شده در این ورزشگاه نیز با مشکلاتی همچون اشتباهات داوری دست به گریبان هستیم.
محمد محمودی رئیس هیئت فوتبال استان البرز بلافاصله به این اظهارات پاسخ داده و گفت: اولا مدیرعامل جدید باشگاه به طور قطع اطلاعی از چگونگی حضور سایپا در استان البرز نداشته‌اند و بایستی این نکته نیز گفته شود که شاید همکارانشان به درستی اطلاع‌رسانی نداشته و اخبار کذبی را مخابره کرده‌اند.
محمودی خاطرنشان کرد: ایشان بایستی بدانند که طی فصل‌های 90 تا 93 در بیش از دو سوم بازی‌هایی که در البرز میزبانی کرده‌اند، به تشخیص و اعلام سازمان لیگ و همچنین مربیان تیم‌هایی که حضور پیدا کردند، ورزشگاه انقلاب اسلامی و شهر کرج را به عنوان میزبان برتر کشور شناخته‌اند.
وی ادامه داد: مدیر عامل جدید باشگاه سایپا شاید خبر ندارند که تلاش‌های هیات فوتبال البرز، مسئولان ورزشی استان و همکاران محترم شورای تامین استان و حضور همه جانبه استان باعث و بانی میزبانی سایپا از استقلال و پرسپولیس در کرج بوده است نه چیز دیگری.
محمودی یادآورشد: باز هم احتمالا ایشان خبر ندارند که باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا تا به امروز به بسیاری از تعهدات مالی خود پایبند نبوده و در زمان‌های مقرر به هیچکدام از آنها عمل نکرده است، مدیر عامل جدید باشگاه سایپا به طور حتم نمی‌دانند هزینه‌های نگهداری از زمین با کیفیت ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج، آمبولانس، آتش نشانی، یگان ویژه نیروی انتظامی، آب، برق و تلفن، پذیرایی، هتل اسکان داوران و ناظران از کجا پرداخت شده است؟
وی افزود: مهمترین و بزرگترین دغدغه سایپا اتوبان تهران - کرج بوده است، به رضایی، مدیر جدید باشگاه گزارش کذب داده‌اند که مدیران البرز جایگاهی در مدیریت باشگاه سایپا نداشته‌اند و در ثانی بایستی بدانند که همواره نگاه این مجموعه به کرج نگاه پایتخت‌نشین به حاشیه‌نشین بوده است که این موضوع به هیچ عنوان درست نیست.
محمودی تصریح کرد: باز هم به احتمال زیاد ایشان اطلاع ندارند که هزینه‌های برگزاری مسابقات خانگی خود در ورزشگاه انقلاب اسلامی کمتر از دو سوم هزینه‌های مشابه در ورزشگاه‌های تهران و سایر شهرهای کشور است و نباید پولی که می‌دهند را بر ما منت بگذارند!
اما این پایان ماجرا نبود. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز وارد میدان شده و گفته است:  جواب مدیرعامل باشگاه سایپا که در خصوص مدیران البرزی صحبت کرده بماند بعد از جلسه‌ای که در روزهای آتی برگزار می‌کنیم.
رضا گل محمدی، در حاشیه برگزاری نشست پاکداشت محیط زیست تاکید کرد: در روزهای پیش رو جلسه‌ای با حضور نمانیدگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا برگزار خواهیم کرد تا در خصوص وضعیت تیم فوتبال سایپا در البرز تصمیم گیری شود.
وی اظهار کرد: اخیرا مدیرعامل جدید باشگاه سایپا مصاحبه‌ای انجام داده و با الفاظی مدیران استان را خطاب قرار داده که درست نبوده است، هر چند محمودی رییس هیات فوتبال استان البرز جواب صحبت‌های او را داده اما اعتقاد دارم بعد از جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم بهتر می‌توانیم پاسخگوی صحبت‌های این مجموعه باشیم.
مدیراداره کل ورزش و جوانان استان البرز ادامه داد: هنوز هم اعتقاد داریم این نوع حضور سایپا در استان البرز نه به نفع استان ورزش استان است و نه به نفع این باشگاه و بایستی با رویکردی جدید به فعایت خود ادامه دهیم .
گل محمدی درپایان گفت: همواره از سایپا حمایت کرده‌ایم و درست نیست مدیران این باشگاه با اطلاعاتی غلط، صحبت‌های نادرستی انجام دهند.
چند وقت بعد باشگاه سایپا به صورت کتبی درخواست رفتن از سایپا و انتقال به استان دیگری که شنیده شده این استان همان پایتخت است، را خطاب به مدیران ورزش کشور ارسال کرد.
باز هم گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان البرز به این درخواست پاسخ داد و اعلام کرد که وزیر ورزش با انتقال سایپا مخالفت کرده است.
به دنبال این اتفاقات کانون صنفی مربیان فوتبال استان البرز با انتشار بیانیه ای موضوع خود را در قبال حضور باشگاه سایپا در استان البرز اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در بخشی از بیانیه فوق آمده است: در صحبت ها و حرف های مسئولان و مدیران این حرف را زیاد شنیده ایم که حرف و نظر مردم و خواست  آنها مهم است و اینکه در موضوعات مهم نظر کارشناسان و متخصصین لحاظ و پرسیده شود.
در ادامه بیانیه فوق می خوانیم: بحث داغ این روزهای فوتبال البرز رفتن و ماندن سایپا البرز از استان است. مدیران در حال تصمیم گیری برای سایپای البرز هستند و گویی خواست و نظر مردم شریف و اهالی فوتبال، کارشناسان و مربیان فوتبال برای آقایان مهم نیست. اگر غیر از این بود این بحث ها اصلا مطرح نمی شد.
کانون صنفی مربیان فوتبال استان البرز تاکید کرده است: باید توجه داشته باشید که تیم سایپا بیش از 10 سال است با نام سایپای البرز شناخته می شود و حال جزئی از استان سربلند البرز است. باور داشته باشید سایپای البرز با توجه به ظرفیت های موجود استان پر از استعدادهای ناب و درخشان است.
در ادامه بیانیه فوق آمده است: وجود علاقمندان مشتاق و پر تعداد در استان البرز از یک سو و سابقه درخشان سایپا در کشف و پرورش استعدادها و معرفی آنها به تیم های مطرح و ملی کشور از یک سو می تواند مکمل خوبی برای هم باشد.حال اگر نتوانسته اید در این سال ها این تعامل را به وجود بیاورید لطفا صورت مساله را پاک نکنید. سایپا برای البرز است و خواهد بود.
همچنین در این بیانیه می خوانیم: بیایید در این سال همدلی و همزبانی دولت و ملت با استفاده از خرد و اندیشه در محیطی آرام و صمیمی و البته حرفه ای گفتگو کنیم و نظر کارشناسان و حرف مردم را هم در این موضوع مهم جویا شویم. ما می توانیم با کمک هم یک تیم مردمی پرطرفدار محبوب و همیشه مدعی داشته باشیم.
کانون صنفی مربیان فوتبال استان البرز ضمن حمایت از ماندن سایپا البرز در استان البرز آماده هر گونه همکاری متقابل برای رشد و پویایی فوتبال البرز و سایپا در یک چهارچوب کاملا حرفه ای و اخلاقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار