کد خبر: ۴۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 16 June 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تأکید بر کاهش بیابان‌زایی در این استان از وجود 45 هزار هکتار از اراضی بیابانی در البرز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین میررجبی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بیابان‌زایی در اشتهارد برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که منابع طبیعی را تهدید می‌کند گسترش بیان است.
وی با اعلام اینکه گسترش بی‌رویه بیابان می‌تواند در آسیب‌رسانی به بخش منابع طبیعی تأثیرگذار باشد افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی در کاهش این مهم تلاش خود را دو چندان کنیم.
میررجبی با تأکید بر اینکه کاهش بیابان‌زایی نیازمند مشارکت و عزم جهادی مسئولان و مردم است افزود: از مهمترین دلایل توسعه بیابان استفاده ناصحیح از الگوی مصرف در زندگی، بخش کشاورزی و صنعتی است.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز 45 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که 24 هزار هکتار از این زمین‌ها در اشتهارد و 20 هزار هکتار در شهرستان نظرآباد است.
این مسئول با بیان اینکه این دو شهرستان بیش از شهرستان‌های دیگر استان دارای بیابان هستند،‌ افزود: احیایی این بیابان‌ها به صورت جدی در دستور کار است.
به گفته وی دراین راستا تا کنون هشت هزار هکتار از اراضی بیابانی اشتهارد و سه هزار هکتار از اراضی شهرستان نظرآباد احیا شده است.
میررجبی تأکید کرد: براین اساس در مجموع شش هزار هکتار از این اراضی جنگل‌کاری شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه طرح بیابانزایی به صورت ویه در دستور کار است افزود: هم اکنون در هفت روستای این استان طرح بیابانزایی در حال اجرا است.
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز گفت: این روستاها شامل بخش پلنگ آباد، روستای جارو، مختار باد، نکوجار، جعفرآباد، رحمانیه و مرادتپه شهرستان اشتهارد است.
میررجبی در ادامه سخنان خود از اجرایی شدن طرح ترسیب کربن خبر داد و افزود: با مشارکت مردم و استفاده از توان و ظرفیت‌های مردمی این طرح با هدف توسعه وضعیت اقتصادی اجرایی شده است.
وی بیان داشت: برای اجرای این طرح با ساماندهی جوامع محلی برنامه‌ریزی‌ها برای انجام فعالیت‌های مختلف مانند انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب، تولید نهال، اخذ وام و ... آموزش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار