نخستین جشنواره تکنوازان سپید با حضور گسترده مردم و علاقمندان درسپیدان برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.
کد خبر: ۴۸۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 29 August 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان در این باره گفت: این جشنواره با هدف معرفی و کشف استعدادهای جدید برگزار شد و خوشبختانه نتایج مثبتی در پی داشت.
عباداله محمودی گفت: پس از اعلام فراخوان در خردادماه امسال، ۴۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این تعداد ۲۴ اثر جواز حضور در  مرحله نهایی را کسب کرده  و به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی استقبال مردمی و هنرمندان از این جشنواره را مناسب ارزیابی کرد  وافزود:بی شک استقبال پرشور هنرمندان و هنر دوستان، از برنامه های فرهنگی و هنری می تواند نویدبخش افق های روشنی در توسعه فرهنگ و هنر شهرستان شود.
 این مسئول لازمه داشتن یک جامعه با نشاط را تشویق و توسعه فعالیت های فرهنگی هنری دانست و ابراز امیدواری کرد این دست حرکت های فرهنگی تداوم پیدا کند.
رییس شورای سیاست گذاری انجمن موسیقی استان فارس هم در این آیین گفت: هنر موسیقی هنری فاخر است که نگاه اصولی و مناسب به آن بالندگی فکری و بلوغ اجتماعی را پی دارد و می تواند زمینه ساز پویایی و نشاط شود.
هدایت رضایی هنر موسیقی را تلفیقی از دانش ناب و فطرت پاک انسانی دانست و افزود: یک اثر موسیقایی خوب چون که زاییده احساس و نبوغ یک هنرمند است به دل می نشیند و می تواند شادی بخش باشد.
این درحالیست که پس از بررسی آثار از سوی هیات داوران  نتایج در ۳ حوزه موسیقی اصیل ایرانی, مقامی قشقایی و موسیقی پاپ اعلام شد که در بخش تقدیر شدگان: سیمین صالحی(گیتار)، زهرا ملک نسب(دف)، احمدرضا حبیبی (تار)، علیرضا کوهپیما(سه تار)، رحیم رحیمی (ویولن) حسین سلطانی (موسیقی قشقایی)، در بخش برگزیدگان جشنواره نیز هیات داوران گواهینامه افتخار را به مژگان صالحی (گیتار)، فاطمه شمس الدینی (دف)، مرتضی زرین تاج(ویولن)،ابوالفضل معدل(سه تار)، آرمین دهقان(تار) و آذر صالحی (موسیقی قشقایی) اهدا شد.
آثار رسیده به نخستین جشنواره تکنوازان سپید شهرستان سپیدان را سید میثم رضوی، حامد یزدان پناه و محمد ترابی اردکانی داوری کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار