عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان با انحلال شورا مخالفت است، گفت: در صورت ادامه دو دستگی و اختلاف اعضا، انحلال شورا امر بعیدی نیست.
کد خبر: ۴۸۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 24 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سید احسان احسانی ، با بیان اینکه همه اعضای شورا به لحاظ اینکه با رای مردم انتخاب شده اند قابل احترامند، گفت: در این بین قطعا به لحاظ کیفیت کار و اشراف بر موضوعات و مشکلات شهر، اعضایی که چندین دوره عضو شورا بوده اند تجربه بیشتری دارند و باید از تجربه این افراد استفاده شود.

احسانی تصریح کرد: همچنین باید از انرژی و نیروی جوانی اعضای تازه نفس شورا نیز بهره گرفت، اما همه اینها در سایه تعامل و برادری و همکاری محقق می شود. 

وی افزود:  اما اگر دو دستگی و اختلاف در شورا حاکم شود، همانند آنچه که در دوره های قبل تجربه آن را داشتیم و به انحلال شورا انجامید، با ادامه این روند انحلال شورا در این دوره هم امر بعیدی نیست.

احسانی در خصوص عدم حضور پنج نفر از اعضای  شورای شهر کرمانشاه در جلسه روز گذشته تحلیف گفت: ما پنج نفر به این تشخیص رسیدیم که آنطور که از جلسات قبلی برمی‌آید قرار است جایی در مدیریت و هیات رییسه شورا نداشته باشیم و اگر قرار باشد فردی که هیچگونه سابقه ای در شورا نداشته رییس شورا شود، قطعا شهر و شهرداری با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: احترام و ارزش همه اعضای شورا واجب است، اما اعضای قدیمی و با تجربه با مشکلات و وضعیت شهر بیشتر آشنا هستند و اگر قرار باشد جایی در مدیریت شورا نداشته 
باشند و فردی که اصلا در این زمینه تجربه ندارد رییس شورا شود، قطعا شهر با مشکل مواجه خواهد شد.

احسانی تصریح کرد: با این تفکر تصمیم بر این گرفته شده که در جلسه تحلیف شرکت نکنیم تا شاید با دوستان به جمع بندی و تعاملی برسیم که از نیروی تمام اعضای شورا استفاده شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص اینکه ماندن یا نماندن شهردار در این موضع گیری اعضای شورا دخیل بوده، گفت: این مسئله ربطی به ماندن و نماندن شهردار ندارد، چون هنوز 
شورا رسمی نشده است و گام اول انتخاب هیات رییسه شورا است و انتخاب شهردار دستور جلسه شورا بعد از رسمیت پیدا کردن است.

احسانی در خصوص احتمال انحلال شورا با این وضعیت گفت: سابقه انحلال شورا را در یک دوره داشته ایم و چیز بعید و عجیبی نیست و اگر عاقلانه رفتار نکنیم و لجبازی ها را کنار نگذاریم و گذشت و فداکاری نداشته باشیم و منافع شهر را ارجح ندانیم، انحلال شورا امر بعیدی نیست.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تاکید کرد: این گذشت و فداکاری باید دو طرفه باشد و هر دو طرف به خاطر مصالح شهر کمی از خواسته های خود کم کنند.

وی یادآور شد: ما کلی برنامه ریزی کردیم و پای کار آمدیم و مردم با امید به ما رای دادند و قطعا عاقلانه نیست که بخواهیم انحلال شورا را پیگیری کنیم، چون با هدف خدمت وارد شورای پنجم شده ایم، اما اگر این لجبازی ها و دو دستگی بخواهد ادامه پیدا کند، انحلال شورا بعید نیست.

وی افزود: با ادامه این روند قطعا مسئولین اجرایی و وزارت کشور معطل نمی مانند که شهر چند ماه بدون شورا و شهرداری و بلاتکلیف باشد و شورا را منحل کرده و استاندار به عنوان قائم مقام امور را برعهده می گیرد.

احسانی تاکید کرد: به طور جد با انحلال شورا مخالفم، اما اگر زیاده خواهی ها ادامه پیدا کرده و اعضا اختلافات را کنار نگذارند، امکان انحلال شورا وجود دارد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار