کد خبر: ۴۷۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 15 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: آمار دانش آموزان ابتدایی یزد طی دو سال از ۱۰۸ هزار نفر به ۱۲۹ هزار نفر رسیده که افزایش حاصل مهاجرت و البته نگران کننده است.

 محمدحسین رادمنش  اظهار داشت: جمعیت دانش آموزان ابتدایی یزد دو سال پیش حدود ۱۰۸ هزار نفر بود که سال بعد این رقم به ۱۱۴ هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: این آمار در سال گذشته به ۱۲۳ هزار نفر رسید و امسال نیز تاکنون ۱۲۹ هزار و ۴۹۷ نفر برای مقطع ابتدایی ثبت نام شده اند.

رادمنش با بیان اینکه همه این دانش آموزان بومی و حتی اتباع افغانستانی نیستند، افزود: اغلب این دانش آموزان کودکانی هستند که به واسطه شغل پدر و مادر خود که اغلب آنها کارگر هستند، به این استان سفر کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: وقتی کارخانه ها رشد می کنند و به تبع آنها ساختمان سازی انجام می شود، چاره اندیشی درستی برای احداث مدرسه نمی شود و این روند نگران کننده است.

رادمنش با اشاره به نقدهایی که برخی به آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان وارد می دانند، افزود: منکر نقش آموزش و پرورش نیستیم اما نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد که خروجی آنچه امروز ما در سطح جامعه، مدرسه و خیابان می بینیم، ابتدا خروجی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه برخی والدین کودکان را تحت فشار قرار داده اند و مدام آنها را در کلاس های آموزشی ثبت نام می کنند، بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) این فشارها تبعات نا مطلوبی نظیر عبور از چراغ قرمزها، ضعیف النفس شدن، داشتن روحیه گریزان و ... می شود.

رادمنش تصریح کرد: تربیت حاصل یک فرآیند جمعی و مشارکتی در خانه و مدرسه است و نمی توان هیچ یک از دو سوی این رابطه را نادیده گرفت یا آن را کم تاثیر دانست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار