کد خبر: ۴۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 14 June 2015

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت:با حضور تعدادی از مسئولان استان، بازارچه خیریه رمضان از 10 تا 19 تیر در محوطه مصلای اعظم امام خمینی(ره) کلانشهر تبریز گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ما ،  حسین دشتی با اعلام این مطلب افزود: بازارچه رمضان در محوطه مصلای اعظم تبریز دایر و توانمندی ها و محصولات تولیدی مجریان طرح های خودکفائی در 50 غرفه به معرض نمایش گذاشته می شود.

دشتی ضمن دعوت از مردم نوعدوست تبریز برای بازدید از طرح های خودکفائی این نهاد در بازارچه رمضان ادامه داد:علاوه بر غرفه های طرح های خودکفائی، 3 غرفه فرهنگی نیز در این بازارچه ایجاد و در آن مشاوران آموزشی و خانواده حضور می بابند.

وی با بیان اینکه بازاریابی محصولات مددجویان و ارائه توانمندی های آنان از اهداف این بازارچه است خاطر نشان کرد:تراش سنگ های قیمتی،سفال و سرامیک،لحاف دوزی،کفش،ورنی،سبد بافی،لوسترسازی و تولید پوشاک از جمله طرح های خود اشتغالی هستند که در غرفه های بازارچه رمضان به نمایش گذاشته می شوند.

دشتی تاکید کرد: علاوه بر تبریز، در شهرهای مراغه،اهر،کلیبر،مرند،میانه و بستان آباد نیز بازارچه خیریه رمضان برپا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این نهاد در ماه مبارک رمضان با اجرای هشت طرح امدادی آماده جمع آوری کمک های مردم نیکوکار استان به نیازمندان است.

دشتی ادامه داد: این طرح ها شامل اطعام و افطار نیازمندان، مفتاح الجنه، کوثر، شفا، رضوان، همیان مولا،طاها، اکرام ایتام و نیز طرح محسنین بوده که حامیان مددجویان و نیز خیرین با شرکت در این طرح ها به مددجویان و افراد بی بضاعت جامعه کمک می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر حامی می تواند در طرح اکرام ایتام برای هر یتیم نیازمند در هر ماه مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت کند.

دشتی خاطر نشان کرد: در طرح مفتاح الجنه، مردم و حامیان با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از منازل مددجویان بازدید و تمام جوانب زندگی آنان را از نزدیک مشاهد و در صورت علاقه به آنان مساعدت می کنند.

وی گفت: در طرح کوثر نیز مردم و حامیان به منظور اجرای سنت حسنه ازدواج با مساعدت های نقدی یا تهیه جهیزیه های متعدد به دختران دم بخت مددجویان کمک می کنند و در طرح شفا نیز مساعدت های خود را به صورت مستقیم به نیازمندان بیمار پرداخت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی یادآور شد: طرح محسنین ویژه حمایت از خانواده های نیازمند غیریتیم و طرح رضوان نیز به منظور تامین مسکن با هزینه تعمیرات و یا اجرا برای خانواده های نیازمند فاقد مسکن است.

دشتی با اشاره به اینکه ویژه برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان با محوریت مراکز نیکوکاری مساجد می باشد خاطر نشان کرد:ارائه سفره های افطاری در مساجد،ثبت نام از حامیان ایتام نیازمند و دریافت جیره خشک،کفارات و زکات فطریه از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :