مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی دارای یک هزار و ۹۰۵ آزاده است که تعدادی از آزادگان استان در دوران اسارت و در طول ۲۷ سال به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۴۷۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 10 August 2017
 قاسم صمدیان  صبح امروز  در نشست خبری به مناسبت ۲۶ مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به کشور اظهار داشت: در آستانه بیست و هفتمین سالگرد روزهای تلخ و پر از رنج آزادگان در زندان‌های رژیم بعثی قرار داریم که در ۲۶ مرداد ماه سال ۶۹ با بازگشت اسرا شیرینی غیرقابل وصفی در کشور ایجاد شد.

۲۶ مرداد ماه سال ۶۹ شیرین‌ترین روز برای ایران اسلامی

وی با بیان اینکه از شکل‌‌گیری انقلاب سال ۵۷ تا به امروز روزهای تلخ و شیرین زیادی داشتیم و بازگشت آزادگان در سال ۶۹ یکی از شیرین‌ترین آن روزها برای کشور بود، ادامه داد: در آن روز تمام آحاد مردم به فرودگاه و راه‌آهن برای استقبال از آزادگان رفتند و نشان دادند که این انقلاب همیشه باارزش بوده و هر کسی که در راه انقلاب تلاش کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در زمانی زندگی می‌کنیم که انقلاب ما تمام آموزه‌های دینی را بر گرفته و این آرزوی پیشینیان ما بود که به عنوان محب مکتب عاشورا خواستار ترویج این فرهنگ در کشور بودند، تصریح کرد: همیشه دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران  توطئه‌های زیادی ایجاد کرد ولی مردم با آموزه‌هایی که از مکتب حسین(ع) یاد گرفته بودند با قدرت هر چه تمام از آرمان‌های خود محافظت کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی هزاران شهید و جانباز برای انقلاب داده است، بیان کرد: امروز با رسانه‌ها می‌خواهیم صبر و استقامت رزمندگان و دلیرمردان را به نسل بعدی آموزش و انتقال دهیم.

صمدیان خاطرنشان کرد: هر وقت تلاش، همت، همدلی و تکاپو در کشور بوده انقلاب پیروز و قدرتمند بوده و از این رو مبادا اجازه دهیم که سستی بر این کشور تسلط یابد.

وی اذعان داشت: نشست‌های زیادی در خصوص برنامه‌ریزی برای بیست و هفتمین سالگرد بازگشت آزادگان به کشور داشتیم و در این زمینه بنیاد شهید استان با همت سایر نهادها برنامه‌های زیادی را برای تجلی شدن  جایگاه ایثارگران در کشور پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  به برنامه‌های جشن بازگشت آزادگان به کشور از جمله  نشست صمیمی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: برنامه دیگر در این هفته غبارروبی گلزار شهدا توسط آزادگان را خواهیم داشت.

صمدیان به دیدار با آزادگان در منازل را یکی دیگر از برنامه‌ها در این هفته مطرح کرد، گفت: نشست‌های صمیمی، برنامه‌های شاد برای آزادگان و خانواده‌هایشان در نظر گرفتیم و همچنین اردوی سه هفته‌ای برای سه هزاران آزاده در اردوگاه قوریگل خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزاری چهارمین همایش کشوری آزادگان اردوگاه موصل ۲ در تبریز را یادآور شد و گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ میهمان از آزادگان موصل ۲ به تبریز خواهند آمد و برنامه‌های فرهنگی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی برنامه صعود به قله‌های سبلان، دماوند  توسط آزادگان بالای ۵۰ سال را نیز از دیگر برنامه‌های هفته آزادگان مطرح کرد و گفت: جشن تحصیلی برای  ۳۶۶ نفر از فرزندان آزادگان در ۲۶ مرداد ماه برگزار خواهیم کرد.

صمدیان بیان داشت: برنامه سخنرانی و خاطره‌گویی در سخنرانی پیش از خطبه را نیز جزو برنامه‌های این هفته در نظر گرفته‌ایم.

وی نقش رسانه را در تبیین جهاد و مقاومت دفاع مقدس بسیار موثر دانست و تصریح کرد: رسانه به عنوان زبان و وکیل آحاد مردم می‌تواند با ایفای نقش درست، دین خود به ایثارگران نشان دهد و نسل بعدی را با آموزه‌ها و آرمان شهدا روشن کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۲۴ مرداده ماه برنامه شب خاطره با آزادگان اردوگاه موصل ۲ در محل مصلی امام خمینی(ره) خواهیم داشت و همچنین با تلاش و فراهم‌آوری زمینه‌ها امکان ثبت و ضبط آزادگان به عنوان تاریخ شفاهی انقلاب را نیز جزو برنامه‌های این هفته تدوین کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: موسسه بنیاد شهید و امورایثارگران همچنین برنامه‌های ورزشی برای آزادگان و فرزندانشان در نظر گرفته و در ادامه برای دومین روز هفته بازگشت آزادگان به کشور برنامه پیاده‌روی را نیز برگزار خواهیم کرد.

صمدیان با اشاره به  برنامه‌های شهرداری تبریز برای خانواده‌ها و اختصاص برنامه‌هایی را  برای آزادگان در پارک مسافر با همت شهرداری تبریز، ادامه داد: در هفته آزادگان با برنامه‌های مختلف میزبان آزادگان خواهیم بود.

یک هزار و ۹۰۵ آزاده در استان

وی با تاکید به اینکه آزادگان در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای گسترش فرهنگ و ایثار و شهادت همت گماشته‌اند تا هفته مقاومت آفرین را به مردم و نسل جدید یادآور شوند، گفت: استان آذربایجان‌شرقی دارای یک هزار و ۹۰۵ آزاده است که تعدادی از آزادگان استان در دوران اسارت و در طول ۲۷ سال به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران استان افزود: ۱۰۰ درصد آزادگان استان جانباز  هستند و تحت پوشش و خدمات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

۳۵ هزار پرونده ایثارگری در استان آذربایجان‌شرقی

وی با تاکید به اینکه اگر امروز به راحتی در کنار هم نشسته‌ایم همگی از صدقه سر ایثارگران کشور بوده است، ادامه داد: پرونده ایثارگری استان نزدیک به ۳۵ هزار نفر است و تلاش کردیم به خدمت تک تک آنها در طول سال برسیم و اصلا تبعیض بین آنها قائل نشده‌ایم.

صمدیان با بیان اینکه برنامه‌های طراحی شده برای این هفته در شان آزادگان نیست ولی در حد توان خواستیم ارادت استان به آزادگان را نشان دهیم، گفت: این دیدارها که در طول هفته آزادگان خواهیم داشت با علاقه خود مسوولان بوده و شخص استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با علاقه خواستار دیدار با این عزیزان هستند.

۱۴۱ شهید طلبه و ۲۸ شهید ترور در آذربایجان‌شرقی

وی در اعلام آمار شهدای طلبه و ترور استان، بیان کرد: استان آذربایجان‌شرقی ۱۴۱ شهید طلبه و ۲۸ شهید ترور دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید به اینکه در قبرستان بقیع هیچ اثری از احترام به امامان وجود ندارد ولی همچنان قلب ما برای آنها می‌تپد و تپیدن قلب به زیبایی ضریح بستگی ندارد، ادامه داد: با طرح مسطح سازی گلزار شهدا و ادغام با حسینیه وادی رحمت می‌خواهیم احترام خود به قبور شهدا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۰۷  هزار شهید در استان داریم که پیکر ۵۰۸ نفر از آنها جاوید الاثر بوده است، گفت: گمنام و یا غیرگمنام برای ما فرقی ندارد و همگی ستاره‌های درخشان برای ما هستند و ما برای ارزش دهی هر چه بیشتر برای شهدا به خلاقیت و ذهن جوانان احتیاج داریم.

صمدیان افزود: پیکر ۱۹۲ شهید گمنام در استان آذربایجان‌شرقی دفن شده و همچنین ۲۲ هزار و ۳۵۳ جانباز در استان با درجه بالای ۲۵ درصد داریم.

وی با اشاره به اینکه استخدام‌ها به صورت کشوری بوده و نمی‌توان اختصاص استانی دهیم و هر فردی که بخواهد در هر شهری می‌تواند ازمون استخدام دهد، بیان کرد: یک چهارم استخدام برای ایثارگران است و در اشتغال فرزندان ایثارگر استان اول هستیم.

صمدیان یادآور شد: استان آذربایجان شرقی دارای ۹ تشکل مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار