عملیات ژئو فیزیک هوایی اکتشاف معدنی در مازندران روز سه شنبه طی آئینی به صورت ویدئو کنفرانس در شهرداری مرزن آباد چالوس آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 08 August 2017
 دستور انجام این عملیات را وزیر صنعت ، معدن و تجارت همزمان همزمان برای استان های خراسان رضوی و مازندران به صورت ویدئو کنفرانس صادر کرد.
 
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت :‌ عملیات ژئو فیزیک هوایی اکتشاف معدنی در مازندران از مصوبات دور نخست سفرهای دولت تدبیر و امید به این استان بوده که امروز از طریق ویدئوکنفرانس در این منطقه گشایش یافت.
محمد محمدپور عمران افزود :‌ این عملیات در برگیرنده پهنه های اکتشافی مواد معدنی منطقه البرز این استان به گستره حدود 15 هزار و یکصد کیلومتر خطی است.
وی ادامه داد :‌ تاکنون ظرفیت‌های معدنی البرز ناشناخته بوده اما به طور یقین با اجرای این طرح بسیاری از ظرفیت‌های معدنی برای ما شناخته خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان این که در اجرای این طرح از فناوری نوین استفاه می شود ،‌گفت :‌ به طور قطع فعالیت‌های اکتشافی دراین طرح باعث رونق هرچه بیشتر چرخه تولید مواد معدنی و آثار مثبت در این حوزه خواهد بود.
محمدپور عمران افزود : مساله دیگر اینکه در پی چنین تحولی خواهیم دانست که در کنار البرز و عمق چند صد متری آن اطلاعاتی کافی از سطوح لایه های زمینی و عناصر موجود در آن به دست خواهیم آورد .
وی میزان اعتبار مد نظر برای اجرای این طرح را یک میلیون دلار با مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد و گفت :‌ طبق این مصوبه شرکت سرمایه گذاری غدیر ضمن آنکه حدود یک میلیون دلار اعتبار اجرای این طرح را تامین خواهد کرد بلکه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت ، معدن و تجارت نیز در این حوزه همکاری می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که ظرف دو ماه با استفاده از یک فروند بالگرد اطلاعات استان های مازندران و بخش های هم مرز با البرز مشخص شود.
براساس مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به مازندران، ۲ هزار نقطه به‌ صورت میدانی پیمایش شده و تاکنون نشانه‌های مثبتی از وجود سرب، روی، مس، نقره، بوکسیت، سیلیس، فلورین و گچ در این مناطق دیده ‌شده است.
شهر مرزن آباد به جمعیتی دست کم 10 هزار نفر در شهرستان چالوس قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار