معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از رشد ۳.۵ برابری سطح زیرکشت کلزا در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،سید افشین صفوی ، از افزایش ۳.۵ برابری سطح زیر کشت محصول کلزا در استان کرمانشاه نسبت به سال زارعی گذشته خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان در راستای توسعه دانه روغنی کلزا در استان کرمانشاه افزود: جذب ۳۰ دستگاه ریزدانه‌کار یارانه‌ای، ۱۰ دستگاه هد برداشت یارانه‌ای کلزا، ترغیب و تشویق کشاورزان از طریق رسانه ها از جمله اقداماتی است که در رشد تولید و موفقیت این محصول استراتژیک موثر بوده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه همچنین از رشد ۴ برابری کلزای خریداری شده در استان طی امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

وی همچنین به رکورد تولید کلزا در استان طی امسال اشاره کرد و افزود: در یکی از مزارع کلزا کرمانشاه با ثبت تولید ۹ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد کشوری این محصول زده شد.

صفوی ادامه داد: این رکورد ارزشمند با اختلاف زیاد بیش از یک تن نسبت به رکورد قبلی آن در کشور با تولید ۸ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار بدست آمده است.

وی تاکید کرد: این موفقیت حاصل تلاش کشاورزان، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی به دلیل رعایت اصول فنی، علمی و کارشناسی در طول عملیات کاشت، داشت و برداشت بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از حمایت‌های ویژه سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران  خبر داد و گفت: سازمان برای تامین بذر هیبرید فرانسوی، بیمه رایگان، نظارت مستمر کارشناسان، خرید تضمینی و پرداخت به موقع طلب کشاورزان تلاش می کند و این امور از دلایل موفقیت تولید این محصول در استان است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار