با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، به سراغ اعضای این شورا می‌رویم تا با مرور عملکرد خود در 4 سال گذشته، نمره‌ای که به خودشان می‌دهند را اعلام و برنامه خود پس از اتمام کار در شورای چهارم را بیان کنند.
کد خبر: ۴۷۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 05 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: ابراهیم شعرا بابیان اینکه اعضای شورای چهارم افراد باتجربه و دارای سوابق مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی مختلف بودند که هماهنگ و همدل پیگیر تصویب پیشنهاد‌ها و طرح‌های ارائه‌شده بودند، اظهار داشت: با حمایت شهرداری شیراز مصوبات خوبی به مرحله اجرا درآمد که در جهت تحقق اهداف اولیه شورای چهارم بود.

وی ادامه داد: شهر پاک و عاری از آلودگی وعده شورای چهارم بود که خوشبختانه محقق شده و شهر شیراز در بین کلان‌شهرهای کشور، رتبه نخست پاکی را دارد.

این عضو شورای شهر افزود: شهر سبز نیز از دیگر وعده‌های ما بود که در همین جهت سرانه فضای سبز شهری از 13 متر به 23 متر در طی این مدت افزایش پیدا کرد، 12 باغ خانواده برای اولین بار در این دوره ساخته شد، برای حفظ باغات و جلوگیری از تخریب نیز همت فوق‌العاده‌ای به خرج دادیم که البته لازم است شورای پنجم، در همین راستا مصوباتی داشته باشند تا از تخریب و تغییر کاربری باغات و ساخت مراکز مسکونی به‌عناوین‌مختلف در محدوده باغات جلوگیری شود.

شعرا توجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی و انجام پروژه‌های عمرانی و راه‌اندازی قطار شهری را باهدف روان‌سازی ترافیک از اقدامات مفید شورای چهارم دانست.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورا بابیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهر از اهدافی بود که محقق شد، خاطرنشان کرد: شورای شهر شیراز از تصویب بودجه 1500 میلیارد تومان در سال 91 به بودجه 3 هزار و 280 میلیارد تومان در سال 96 رسید که علیرغم این افزایش بودجه، سهم عوارضی که ممکن بود به مردم فشار آورد؛ کاهش پیدا کرد.

وی افزود: سال 91 عوارض پرداختی مردم 47.5 درصد بود درصورتی‌که عوارض در سال 95 به 31 درصد کاهش پیدا کرد.

شعرا تصریح کرد: منابع درآمدی شهرداری از تهاتر و فروش املاک، مشارکت در بخش‌های خصوصی و غیره بود که در برخی از این‌ها به‌صورت ثابت درآمدزایی می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش اعظمی از درآمد شهرداری از عوارض ساخت‌وساز بود، گفت: رکود اقتصادی و کاهش ساخت‌وساز در تأمین بودجه مشکلاتی به وجود می‌آورد که شورای پنجم برای تنظیم هزینه‌های شهرداری باید به آن توجه کند.

این عضو شورای شهر نوسازی پل‌ها، آسفالت خیابان، ساخت مساجد و فرهنگ‌سرا، احداث مرکز بازپروری معتادان در دهکده سلامی، ارائه تسهیلات به گردشگران ایرانی و خارجی را از اقدامات موفق شورای چهارم عنوان کرد.

شعرا با اشاره به فراگیر بودن معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کلان‌شهرها، خطاب به منتخبین شورای پنجم متذکر شد: در شهر شیراز نیز به فساد اخلاقی، متکدیان، معتادان و ولگردها باید توجه ویژه‌ای شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورا بیان کرد: علیرغم تلاش‌های انجام‌شده در بافت تاریخی و فرسوده شهر شیراز، آن طوری که باید به ساکنین این بافت کمکی نشده و تسهیلات لازم به آن‌ها ارائه نشده است که موجب ترک خانه‌هایشان می‌شود.

وی ادامه داد: برای زنده نگه‌داشتن بافت تاریخی، استفاده گردشگری از آن و جلوگیری از تخریب، باید مردم به خانه‌های خود برگردند.

شعرا افزود: تسهیل راه‌های دسترسی باعث می‌شود که مردم ساکن در بافت تاریخی و فرسوده بتوانند از خدمات شهرداری برای نظافت، آمبولانس، آتش‌نشانی و غیره استفاده کنند.

این عضو شورای شهر در رابطه با اقدامات شورای چهارم و شهرداری در مناطق محروم شیراز یادآور شد: در این مناطق اقدامات خوبی صورت گرفت که گسترش فضای سبز و احداث مراکز تفریحی ازجمله آن‌ها است.

شعرا بابیان اینکه افراد حاشیه‌نشین بدون صدور مجوز از شهرداری و عدم رعایت اصول فنی اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند که ممکن است در زمان زلزله خانواده‌هایشان به زیر آوار بروند، از شورای پنجم خواست که اجازه ساخت‌وساز در حاشیه شیراز را ندهند و مقرراتی تنظیم شود که افراد با کسب مجوز اقدام به ساخت‌وساز کنند تا بتوانند از خدمات برق، گاز و آب هم بهره‌مند شوند.

ابراهیم شعرا نمره عملکرد شورای شهر شیراز را 18 دانست و در پاسخ به اینکه برنامه‌شان بعد از اتمام شورای چهارم چیست، گفت: طرح‌هایی داشتم که در جهت اجرایی شدن آن با شورای بعد همکاری خواهم کرد و پیشنهاد‌هایی از سوی منتخبین شورای پنجم به بنده شده که در بخش اقتصادی فعالیت کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار