کد خبر: ۴۷۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 02 August 2017
چهارمین نشست شورای سلامت جنوب غرب خوزستان در آبادان برگزار و مهم‌ترین مشکلاتی شهرهای این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، چهار مین نشست شورای سلامت جنوب غرب خوزستان ظهر امروز در فرمانداری آبادان برگزار شد.

در این نشست معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  در سخنانی از وضعیت نامناسب بهداشتی در برخی شهرهای جنوب غرب خوزستان انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به این مسایل شد.

شهرام ترحمی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر 60درصد تاسیسات و خطوط انتقال آب در شهرها و روستاهای حوزه دانشکده علوم پزشکی فرسوده است که آلودگی آب را در پی دارد.

وی در ادامه با اعلام ارتقای وضعیت کلر سنجی گفت:این شاخص از 65 به 75 رسیده است. 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین با هشدار نسبت به مراودات با کشورهای همسایه که از وضعیت بهداشت و نظام سلامت مطلوبی برخوردار نیستند افزود: مسافران و زایران باید در این مراودات مسائل بهداشتی را به طور دقیق و جدی رعایت کنند.

ترحمی در ادامه به وضعیت آب شادان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر آب آشامیدنی شادگان نامناسب است و متاسفانه این مشکل قدیمی است و برای رفع آن عزمی ملی نیاز است.

در ادامه این نشست مدیر آبفای شادگان در خصوص مشکل بهداشتی آب شادگان اظهار کرد: ما نیز بدنبال حل مشکل کیفی آب شادگان هستیم اما کمبود اعتبار این امکان را برای ما فراهم نکرده است.

فرزاد فاضلی خاطرنشان کرد: آب مصرفی شادگان از رودخانه کارون تامین می‌شود این در حالیست که فاضلاب دو میلیون شهروند اهوازی وارد آن می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان نیز در این جلسه با اشاره وضعیت نامناسب هوای منطقه گفت: در سه ماه نخست امسال از 78 روز تنها شش روز پاک بود.

سیداحمد موسوی آزاد عامل ناپاکی هوا در آبادان را وجود ریزگردها عنوان و تصریح کرد: 80درصد گرد و غبار آبادان از کشور عراق رهسپار شهرمان می‌شود که البته آلودگی شیمیایی صنایع را هم نباید از خاطر برد.

در ادامه این نشست منطقه آزاد اروند و شرکت پالایش نفت آبادان موظف شدند دو ایستگاه اندازه گیری آلودگی‌ها در شهر تاسیس کرده و تابلوهای اندازه گیری و نمایشگر میزان آلودگی صنعتی دوباره در شهر ایجاد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار