با وجود تلاش سودجویان
برخی به دنبال تغییر کاربری زمین بیمارستان کوثر هستند، چرا که ارزش ریالی زمین این بیمارستان ببه چندین میلیارد تومان رسیده و تغییر کاربری زمین سود ده‌ها میلیارد تومانی را برای سودجویان به همراه دارد.
کد خبر: ۴۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 13 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز با جمعيت بيش از 3 ميليون ‌نفر و دارا بودن 6 شهرستان از جمله كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فرديس، طالقان و اشتهارد، مشكلات درماني و بيمارستاني بسياري دارد.

از جمله آنكه شهرستان فرديس با جمعيت بالغ 500 هزار نفر حتي يك تخت بيمارستاني نداشته و بيماران در اين شهرستان براي طي كردن مراحل درماني بايد به كرج و يا تهران مسافرت كنند.

همچنين شهرستان 175 هزار نفري نظرآباد نيز تنها يك مركز درماني و بيمارستاني به نام بيمارستان امام حسن مجتبي (ع) دارد كه امكانات آن جوابگوي نياز شهروندان نظرآبادي نيست.

وضعيت شهرستان‌هاي اشتهارد و طالقان نيز به همين صورت است و اكثر بيماران در اين مناطق مجبور به حضور در كرج هستند.

جالب آنكه شهرستان كرج نيز خود كمبودهاي بسياري داشته و در اين استان بسياري از عمل‌هاي جراحي از جمله پيوند كليه به دليل كمبود امكانات انجام نمي‌شود.

به طور قطع 15 مركز بيمارستاني، نمي‌تواند جوابگوي نياز 3 ميليون شهروند البرزي باشد.

در این رابطه چندی پیش حميد درفشي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرز فاش کرد که البرز محروم‌ترين استان در حوزه سرانه بيمارستاني است و فقدان فضاي بيمارستاني موجب شده تا ضريب اشغال تخت‌هاي بيمارستاني در البرز به بالاي 100 درصد برسد. كمبود فضاي درماني موجب شده تا 70 درصد بيماران البرزي براي انجام اقدامات درماني به تهران مراجعه كنند.

وی در ادامه به وجود بيمارستان كوثر وابسته به وزارت دفاع و نيروهاي مسلح در كرج اشاره كرده و گفته است: متاسفانه درهاي بيمارستاني به نام كوثر با امكانات درماني مجهز بسته است و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشكي براي خريد و يا اجاره اين مركز تا كنون بي‌نتيجه مانده است.

درفشی خاطرنشان كرد: كمبود امكانات درماني و بيمارستاني در البرز در حالي است كه اين بيمارستان با برخورداري از امكانات موجود، هيچ‌گونه خدماتي به بيماران ارايه نمي‌دهد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي البرز ادامه داد: 100 تخت اين بيمارستان و بخش دياليز آن با 20 تخت مي‌تواند كمك شاياني به ارائه خدمات مطلوب به بيماران البرزي كند، لذا از مسئولان انتظار داريم تا به اين مهم رسيدگي كنند و امكان استفاده مردم از اين بيمارستان را فراهم آورند.

با این وجود، به نظر می‌رسد که روند تخریب بیمارستان کوثر جدی‌تر از آن است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید.

تحقیقات خبرنگار تابناک حاکی از آن است که برخی به دنبال تغییر کاربری زمین بیمارستان کوثر هستند، چرا که ارزش ریالی زمین فوق با افزایش تورم و افزایش قیمت زمین، به چندین میلیارد تومان رسیده و تغییر کاربری زمین این بیمارستان، سود ده‌ها میلیارد تومانی را برای سودجویان به همراه دارد.

در این زمینه رئیس شورای اسلامی شهر کرج از رسانه‌ها خواسته است که با افشاگری، مانع از تخریب بیمارستان کوثر شوند.

محمود دادگو به خبرنگاران گفته بود: متاسفانه دست‌های پشت‌پرده برای تغییر کاربری بیمارستان کوثر به کار افتاده و رسانه‌ها باید با افشاگری، اجازه ندهند امکانات بیمارستانی و درمانی محدود استان البرز و کلانشهر کرج اینگونه از بین برود.

وی همچنین از نهادهای نظارتی و بازرسی نیز خواست بود با کسانی که در پشت‌پرده برای از بین بردن بیمارستان کوثر نقشه کشیده و به فکر پاساژ‌سازی هستند، برخورد کنند.
حال بعد از مدت ها عزیز اکبریان
نماینده کرج،‌ گفته است: با حمایت‌های لازم از سوی مسئولان، بیمارستان 132 تختخوابی کوثر به زودی بازگشایی می‌شود و به تعطیلات طولانی مدت خود پایان می‌دهد.

عزیز اکبریان با اشاره به اینکه کرج به لحاظ بهره‌مندی از سرانه‌های بهداشت و درمان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد، اظهار داشت: در حالی که البرز جزو فقیرترین استان‌های کشور در بحث تخت‌های بیمارستانی به شمار می‌رود اما مسئولان بیمارستان فوق تخصصی کوثر به تجهیزات بعضا کمیاب این مرکز درمانی چوب حراج زده و قصد تغییر کاربری اراضی بیمارستان را داشتند که با هوشیاری مردم و مسئولان کار به جایی نبرد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان قابل قبول بوده و طی سالیان اخیر فشار مالی بر خانواده‌ها جهت تامین هزینه‌های درمان بسیار کاهش یافته است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید ویژه‌ای بر تقویت نظام سلامت دارند و باید به سمتی حرکت کنیم که بهترین خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی جهت رفاه حال شهروندان البرزی فراهم شود.

عضو خانه ملت ادامه داد: البرزنشینان از فقر امکانات درمانی و کمبود مراکز تخصصی و فوق تخصصی رنج می‌برند که بهترین راهکار برای بهبود شرایط، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیم بخش خصوصی برای توسعه مراکز درمانی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی است؛ چرا که حقیقتا محدودیت‌ها و مشکلات مالی در شرایط کنونی مانع از تخصیص اعتبارات لازم به حوزه بهداشت و درمان شده است.

وی با انتقاد شدید از تصمیم مالک بیمارستان فوق تخصصی کوثر برای تعطیلی این مرکز درمانی به بهانه‌های غیرقابل قبول، از تلاش هایی به منظور جلوگیری از تعطیلی آن تقدیر و تشکر کرد و گفت که به زودی شاهد بازگشایی این مرکز درمانی خواهیم بود و امید است هرگز چراغ بیمارستان‌ها رو به خاموشی نرود.

اکبریان در پایان تاکید کرد که رشد سرانه‌های بهداشت و درمان و رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث بیمارستان‌ها و مراکز مجهز درمانی را از کانال مجلس شورای اسلامی و از طریق رایزنی با وزیر بهداشت به صورت ویژه دنبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار