معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس خبر داد:
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس می گوید که باید با متخلفان برداشت غیرمجاز از منابع آبی و کشت شالی در سطح استان گلستان و این شهرستان بشدت برخورد شود تا گلستان دچار بحران آب نشود.
کد خبر: ۴۷۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 31 July 2017
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس می گوید که باید با متخلفان برداشت غیرمجاز از منابع آبی و کشت شالی در سطح استان گلستان و این شهرستان بشدت برخورد شود تا گلستان دچار بحران آب نشود.

مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: تامین آب شرب مردم گلستان، اولویت نخست مسئولان این استان است.

وی گفت: به دلیل کشت بی رویه شالی درسال جاری و برداشت های غیرمجاز آب از منابع آبی سطحی و زیرزمینی، وضعیت آبی گلستان به مرحله تنش رسیده و اگر این وضعیت ادامه یابد، در آینده نه چندان دور بحران آب در شهرهای مختلف این استان جدی می شود.

کریمی با اشاره به ماده 45 از قوانین حوزه قوه قضاییه، اضافه کرد: این قانون نیاز به اصلاح دارد زیرا جرایم پیش بینی شده در آن به اندازه ای نیست که برای متخلفان جنبه بازدارندگی داشته باشد.

وی بابیان اینکه امسال کشت شالی در گلستان و منطقه گنبدکاووس چند برابر شده است، تصریح کرد: کشت این محصول از سال آینده مدیریت و از کشت بی رویه و خارج از نسق آن جلوگیری می شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس باقدردانی از زحمات ادارات خدمات رسان برق و آب و فاضلاب شهری و روستایی در ارائه خدمات به مردم با وجود مشکلات موجود، گفت: رعایت الگوی مصرف آب و برق ازسوی مردم ضروری است و باید این امر فرهنگ سازی شود.

کریمی افزود: با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه استان گلستان، امسال و سال آینده سهم اعتباری ادارات برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی های استان افزایش می یابد.

وی با اشاره به پیش بینی یک هزار و 10 میلیارد ریال اعتبار برای گنبدکاووس در سالجاری از محل تملک دارایی های استان که نسبت به سال قبل 95 درصد رشد دارد، ابراز امیدواری کرد، تخصیص اعتبارات امسال کامل تحقق یابد.

کریمی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات بهتر به مردم با استفاده از همه ظرفیت های موجود و استان و کشور، اضافه کرد: تابستان امسال با توجه به افزایش گرما شرایط سختی داریم که تنها با همکاری و مشارکت مردم و ادارات و نهادها می توان از آن عبور کرد.

رئیس اداره برق گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به افزایش دمای هوا درهفته قبل و هفته جاری، برلزوم مدیریت مصرف ازسوی مشترکان خانگی، اداری و صنعتی تاکید کرد و گفت: درحال حاضر تمامی پست های برق این شهرستان از تمام ظرفیت خود استفاد می کنند و اگر مصرف بیشتر از حد ظرفیت شود، احتمال آسیب رسیدن به این پست ها و خاموشی وجود دارد.

محمدعلی عربگلو افزود: هم اکنون گنبدکاووس سه پست برق 63 کیلوولت و 42 فیدر (منبع تغذیه برق) 20 کیلو ولت دارد که هر فیدر 4 تا 6 هزار مشترک را تغذیه می کند و تسریع در راه اندازی پست شماره 4 گنبد نیز ضروری است.

وی گفت: پست شماره 4 گنبد براساس پیگیری های انجام شده در چند هفته آینده با نصب دو دستگاه ترانسفورموتور به ارزش 50 میلیارد ریال، وارد مدار می شود اگرچه دمای بالای هوا دراین شهرستان،احداث یک پست برق دیگر را نیز ضروری کرده است.

عربگلو همچنین برلزوم توجه ویژه فرمانداری در توزیع اعتبارات تملک دارایی ها به اداره برق تاکید کرد و اظهار داشت: این اداره در سال های گذشته در بحث اعتباری مظلوم واقع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار