مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند از هزینه کرد ۸۵ میلیارد ریالی برای نگهداری فضای سبز بیرجند خبر داد و گفت: میزان خسارات به فضای سبز بیرجند در چهار ماهه اخیر ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.
کد خبر: ۴۶۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 30 July 2017
به گزارش خبرگزاری از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، مجتبی انصاری از هزینه کرد 85 میلیارد ریالی برای نگهداری فضای سبز بیرجند خبر داد و اظهار داشت: این نگهداری شامل نگهداری از فضای سبز شامل آبیاری و عملیات باغبانی مانند هرس، مبارزه با آفات و علف‌های هرز، چمن‌زنی، کودپاشی و غیره است.

وی گفت: نگهداری از تأسیسات فضای سبز شهری شامل نگهداری از تأسیسات برق (چراغ‌ها، الکتروپمپ‌ها، تابلوهای برق و غیره) و تأسیات آب (شیرآلات، کنتورها، آب نماها، نگهداری از سطح سخت (ابنیه و پیاده‌روها و غیره) می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند هزینه نگهداری فضای سبز در سال گذشته را بالغ بر 85 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با 149 نفر بدنه کارگری نزدیک به 260 هکتار فضای سبز شهری را حفاظت و نگهداری می‌کند اما آنچه در این میان باعث سخت شدن کار و افزایش هزینه‌های نگهداری می‌شود آسیبی است که به فضای سبز از سوی استفاده کنندگان وارد می‌شود.

انصاری عنوان کرد: خساراتی چون شکستن چراغ‌ها، سرقت لامپ‌ها و کنتورها و شیرفلکه‌ها، آسیب رساندن به پایه چراغ‌ها، تخریب گل و گیاهان و حتی آسیب رساندن عمدی به درختان از معظلات کار نگهداری در حوزه فضای سبز است به طوری که میزان خسارات در سه سال گذشته تاکنون  بیش از 3 میلیارد ریال بوده که از این میزان 400 میلیون  ریال تنها در 4 ماهه نخست سال جاری اتفاق افتاده است.

وی گفت: به موازات شروع فصول گرم سال و استفاده از پارک‌ها، نشستن بر روی چمن‌ها برای مردم امری عادی تلقی شده، غافل از اینکه این عمل چه میزان به فضای سبز آسیب می‌رساند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند تصریح کرد:  نشستن بر روی چمن باعث خفگی و فشرده شدن گیاه شده و دوره آبیاری را به تعویق می‌اندازد و با قراردادن وسایل گرمازا و یا قابلمه داغ بر روی آن باعث مرگ تدریجی گیاه می‌شویم.

انصاری با اشاره به اینکه سازمان با اجرای سکوهای نشیمن، اجرای پیاده روهایی با سطوح صاف فضای مناسبی برای رفاه حال شهروندان ایجاد کرده گفت: متاسفانه شاهد استفاده نادرست از این بخش از فضای سبز هستیم که علاوه بر این سرقت‌های صورت گرفته لامپ‌ها، شیر فلکه‌ها، تأسیسات سرویس‌های بهداشتی و حتی گلهای فصلی کاشته شده، شکستن لامپ‌ها، شیشه‌های پنجره‌های سرویس بهداشتی، شکستن شاخه‌ها و غیره خساراتی است که از جانب شهروندان به فضای سبز وارد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هر چند گروه اندکی از استفاده‌کنندگان موجب این خسارات می‌شوند ولی ایجاد فرهنگ مراقبت از پارک‌ها و فضای سبز توسط خود مردم کمک شایانی به کاهش هزینه‌های نگهداری می‌کند و این امر موجب می‌شود شهرداری و سازمان پارک‌ها بتوانند در بخش‌های دیگر چون توسعه و زیباسازی فضای سبز برنامه‌ریزی کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار