کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از شروع طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان ، با بیان اینکه طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها در گذشته طی قراردادی بین اداره کل غله و محیط زیست استان به اجرا درآمد، گفت: متاسفانه این طرح تنها با توزیع 500 کیسه پارچه‌ای ادامه نیافت.

وی افزود: با پیگیری که انجام دادیم نهایتا در کارگروه سلامت و نیز کارگروه آرد و نان استانداری مصوب شد عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های کرمانشاه ممنوع شود.

خدادادیان بیان اینکه کیسه‌های پلاستیکی از پلیمر تهیه می‌شوند، گفت: حتی اگر این کیسه‌ها از مواد بهداشتی تهیه شوند، باز هم در اثر حرارت نان، تجزیه شده و به مونومر که سرطان زاست، تبدیل می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای نان ممنوع شده و نانوایی‌ها باید از عرضه این کیسه‌ها خودداری کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها از امروز (هفتم مرداد)، گفت: در 20 روز ابتدایی طرح 
آموزش و اطلاع رسانی انجام شده و بعد از 20 روز در صورت عرضه کیسه‌های پلاستیکی از طریق تعزیرات و سایر دستگاه‌های مربوطه با نانوایی خاطی برخورد می‌شود.

خدادادیان خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها می‌توانند کیسه‌های پارچه ای تهیه کرده و بفروشند و یا خود مردم کیسه‌هایی تهیه کرده و هنگام خرید نان همراه داشته باشند و در این بین استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار