مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: نام‌نویسی از دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان در اردوی زیارتی عتبات در تابستان ۹۶ آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 25 July 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارکرد: این فراخوان در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان دانش‌آموزی و سازمان حج و زیارت در استان البرز اجرایی شده است.
وی افزود: دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب کاروان های زیارتی در محدوده زمانی ۲۹ مرداد تا ۱۰ شهریورماه اعزام می‌شوند.
این مسئول بیان کرد: در اردوی زیارتی تابستان، دانش‌آموزان دختر، پسر و فرهنگیان به همراه خانواده به تفکیک اعزام می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه تعالیم ارزشمند و حرکت‌آفرین مقدس اسلام با تبیین برنامه‌های عبادی جمعی همواره هدایت انسان را به سوی کمال مطلق رهنمون بوده که در این میان عتبات عالیات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
ساکی هدف از اعزام دانش‌آموزان البرزی به این اردوی زیارتی را ایجاد تحول پایدار در نوجوانان، تربیت و آماده‌سازی انسان‌های مخلص و بالنده ذکر کرد.
وی از التزام عملی به مبانی دینی و ولایتمداری، حسن خلق و رعایت مسائل دینی و شرعی، برخورداری از سلامت کامل جسم و روح، تمکن مالی برای تقبل هزینه اعزام، اخذ تاییدیه اخلاقی و تربیتی و اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان نهم به بالا در دوره متوسطه به عنوان شرایط عمومی دانش‌آموزان برای اعزام به این اردوی زیارتی یاد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در اعزام دانش‌آموزان البرزی به سفر معنوی - زیارتی عتبات، نخبگان قرآنی و تشکل‌های دانش‌آموزی، فرزندان شهدا، ایثار گران، آزادگان، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در اولویت هستند.
ساکی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان پسر همراه با پدر یا برادر و دانش‌آموزان دختر همراه با مادر یا خواهر در این سفر معنوی شرکت می‌کنند.
وی داشتن گذرنامه بین‌المللی، ارائه دو قطعه عکس، تصویر کارت ملی یا شناسنامه و تامین هزینه اعزام برای هر نفر به مبلغ ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال را ضروری دانست.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه کلیه سفرهای زمینی و با اتوبوس انجام می‌شود، اضافه کرد: اعضای این اردوی زیارتی سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین اقامت می‌کنند.
ساکی تاکید کرد: به استان البرز سهمیه کاروان‌های زمستان نیز تخصیص یافته است.




منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار