کد خبر: ۴۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 11 June 2015
فرماندار شهرستان کرج گفت: قیمت اجناس پرمصرف در ماه مبارک رمضان به طور رسمی به مردم اعلام شده و اجازه افزایش غیرقانونی قیمت‌ها را نخواهیم داد.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم مومن و مسلمان کشورمان، هر ساله بر اساس تعالیم و دستورات دین مبین اسلام در ماه مبارک رمضان مراسم ویژه مذهبی را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: برپایی سفره‌های افطار به ویژه برای ایتام و نیازمندان، برگزاری مراسم سوگواری و شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و بالاخره مراسم‌های لیالی قدر در نوزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های مردم مسلمان کشورمان در این ماه پرخیر و برکت است.

این مسئول افزود: بنابراین میزان تقاضا برای برخی از اجناس و کالاهای پرمصرف به ویژه مواد غذایی در این ماه به شدت افزایش یافته و لازم است که مدیران کنترل و نظارت جدی‌تری بر روند قیمت‌گذاری‌ها و عملکرد واحدهای صنفی داشته باشند.

ایرانی در پاسخ به خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای تحقق این اهداف در دستور کار مدیریت ارشد کرج قرار دارد، گفت: نخستین اقدامی که از چند هفته قبل به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، تامین و ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم است.

وی بیان داشت: در این مدت مواد غذایی از جمله برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر و انواع گوشت سفید و قرمز و همچنین انواع میوه به اندازه مورد نیاز بازار در انبارها ذخیره شده و مردم هیچ نگرانی از بابت تامین مایحتاج ضروری خود در ایام ماه مبارک رمضان نخواهند داشت.

معاون استاندار البرز افزود: از سوی دیگر نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در این ماه افزایش یافته و فرمانداری کرج نیز بر این کار به طور جدی نظارت خواهد کرد.

ایرانی ادامه داد: همچنین قیمت کالاهای پرمصرف به ویژه مواد غذایی چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان در کارگروه‌هایی که به ریاست فرمانداری برگزار می‌شود، تعیین شده و واحدهای صنفی موظف به رعایت قیمت‌های مصوب هستند.

وی تصریح کرد: به طور قطع در این ایام برخورد با واحدهای صنفی متخلف، گران‌فروش و کم‌فروش بیشتر شده و اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای سودجو، برای مردم نگرانی ایجاد کنند.

ایرانی در پایان از شهروندان کرج نیز خواست تا در صورت مشاهده گران‌فروشی و کم‌فروشی، بلافاصله موضوع را به نهادهای بازرسی و نظارتی اطلاع داده و مطمئن باشند که گزارش‌های آنها به صورت ویژه و در زمانی اندک مورد بررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار