اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از تصمیم کنگره آمریکا در تشدید تحریم های روسیه، از واشنگتن خواست اقدامات خود در خصوص تحریم روسیه را با شرکای آمریکا در گروه هفت هماهنگ کند.
کد خبر: ۴۶۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 23 July 2017
به گزارش تابناک : اتحادیه اروپا روز شنبه با ابراز نگرانی درمورد اقدامات کنگره آمریکا با هدف تشدید تحریم ها علیه روسیه، از واشنگتن خواست اقدامات خود را با شرکای آمریکا در گروه هفت هماهنگ کند زیرا چنین اقداماتی ممکن است پیامدهایی ناخواسته درپی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، سخنگوی کمیسیون اروپا پس از آنکه جمهوریخواهان و دموکرات ها در کنگره آمریکا درمورد طرحی با هدف تشدید تحریم ها علیه روسیه به توافق رسیدند، هشدار داد این اقدام ممکن است پیامدهای ناخواسته گسترده و حساب نشده به ویژه برای تلاش های اتحادیه اروپا به منظور متنوع کردن منابع تامین انرژی خود غیر از روسیه، به دنبال داشته باشد.

آلمان پیشتر هشدار داده بود اگر آمریکا شرکت های آلمانی را که در احداث خط لوله بالتیک جدید برای انتقال گاز روسیه مشارکت دارند تحریک کند، برلین اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون اروپا با اشاره به طرحی که ماه گذشته در سنای آمریکا تصویب اما در مجلس نمایندگان آمریکا با بن بست روبرو شد و قانونگذاران آمریکایی روز شنبه اعلام کردند موانع را رفع کرده اند، تصریح کرد: ما می دانیم که طرح تحریم های روسیه و ایران اساسا نشات گرفته از ملاحظات داخلی است. همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، هرگونه اقدام جدید باید بین شرکای بین المللی هماهنگ شود تا اتحاد میان شرکا درمورد تحریم ها حفظ شود.





منبع : العالم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار