کد خبر: ۴۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 10 June 2015
دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد البرز گفت: ۲۱ خردادماه نخستین گردهمایی ائمه جمعه و مساجد استان البرز برگزار می‌شود‌.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی در شورای اداری شهرستان کرج که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به هفته تکریم مساجد و لزوم غبارروبی این مکان مقدس، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان اقدامات مناسب برای غبارروبی و خوشبو شدن مساجد باید در سطح شهر و دستگاه های اجرایی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد، ساختار جدیدی در کشور رقم خورد، بیان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و مشکلات موجود در مساجد، ابتکار ایجاد شورای رسیدگی به امور مساجد توسط نماینده ولی فقیه در استان البرز انجام شد.

دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد البرز گفت: این شورا متشکل از سپاه، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون فرهنگی هنری مساجد البرز است و 5 شخصیت حقیقی و 5 شخصیت حقوقی از اعضای این شورا هستند که ریاست آن نیز به عهده نماینده ولی فقیه در استان البرز است.

وی با بیان اینکه هر نوع فعالیتی در حوزه مساجد در شورای سیاست گذاری امور مساجد استان رقم می‌خورد، تصریح کرد: تلاش می کنیم مسجد به عنوان مرکز اصلی برای مطرح ‌و برطرف کردن معضلات و مشکلات استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت موجود مساجد استان البرز انجام شده است، اظهار داشت: شنبه 21 خرداد ماه نخستین گردهمایی ائمه جمعه و مساجد استان البرز برگزار و سیاست‌های کلی در این زمینه اعلام می‌شود.

دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد استان البرز گفت: گام بعدی طراحی و برنامه ریزی وضعیت مطلوب و استاندارد از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای مساجد است.

سعیدی تاکید کرد: مساجد مرکز فرهنگی جهان اسلام هستند که البته برخی مباحث سیاسی و خط و خطوط‌ها نیز می‌تواند در این مکان مقدس تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار