کد خبر: ۴۶۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ استاندار یزد با بیان اینکه تمام جهان ویژگی‌های بافت تاریخی یزد را به عنوان ارزش پذیرفته است، گفت: ظرفیت ثبت جهانی یزد برای انتقال ارزش‌های ایرانی اسلامی به جهانیان استفاده شود.
 سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری یزد با تبریک ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار داشت: این رخداد، رویداد بزرگی برای کشور و مردم ما است.

وی افزود: زمانی بافت و شهری به ثبت جهانی می‌رسد، به این معنی است که ارزشهایی در آنجا وجود دارد که مورد اقبال ملت‌های مختلف جهان قرار گرفته است.

استاندار یزد ادامه داد: ارزش‌هایی که ما در بافت تاریخی داشتیم از لحاظ فرهنگی، میراثی، معماری، طراحی‌ها و نقاشی‌ها و از آن مهمتر، ارزش‌هایی که ما در بافت از لحاظ سبک زندگی و سازگاری با طبیعت داشتیم، سبب شد که جهان با اجماع نسبت به ثبت جهانی آن تاکید کنند.

میرمحمدی افزود: ثبت جهانی نشان می‌دهد که ویژگی‌های بیان شده بافت تاریخی یزد توسط جهانیان به عنوان ارزش تلقی شده و اگر ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، فرصتی پیش روی خود داریم که جهانیان را با ارزش‌های دینی و اسلامی و تمدنی و تاریخی خودمان آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید در تمام استان به صورت ویژه دنبال شود، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که محلات مختلف با یکدیگر در خوبی کردن و بالا رفتن شاخص‌های ارزشمند زندگی و جامعه رقابت کنند.

استاندار یزد افزود: در استانداری یزد به دنبال این هستیم که رقابت محلی را در کارهای خوب ایجاد کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که مردم خودشان به دنبال انجام کارهای خوب و ارزشمند باشند.

میرمحمدی به عزاداری‌های سنتی یزد اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه هیئت‌های عزاداری به نظم و تعداد ضرب‌های سینه‌زنی توجه می‌کنند، باید در محتوا و مضمون اشعار و مداحی‌ها هم به گونه‌ای توجه داشته باشند که تمام محتوای آنها جامعه را به سمت خوبی‌ها هدایت کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه همه افراد جامعه از مسئولان و هیئتی ها و حتی دیگر افراد جامعه باید تلاش کنند و خود را در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه سهیم بدانند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار