مدیر جهاد کشاورزی آمل از خرید بیش از 700 تن کلزا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 10 June 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مرتضی امینی گفت: برداشت محصول کلزا در این شهرستان در سطح 943 هکتار از زمین‌های کشاورزی ادامه دارد و تاکنون بیش از 700 تن محصول کلزا برداشت و تحویل مراکز خرید شد.

امینی تصریح کرد: قیمت کلزا در شهرستان آمل به ازای هر کیلوگرم 22 هزار ریال است که به صورت توافقی براساس درصد رطوبت و ناخالصی کلزا محاسبه و پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی بخش کشاورزی یک دوره کلاس آموزشی مدیریت آب در شالیزار با حضور 60 نفر از کارشناسان رشته کشاورزی عضو بسیج طرح همگام با کشاورز و کشاورزان پیشرو در روستای رودبار دهستان هرازپی این شهرستان برگزار شد.

در خبر دیگری از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران آمده است، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از برگشت یک مورد زمین کشاورزی تخریب‌شده به میزان یک‌هزار و 600 مترمربع به وضعیت گذشته در این شهرستان خبر داد.

فرزین فرهادی گفت: به‌ منظور تامین امنیت غذایی و ایجاد پایداری در تولید، اشتغال‌زایی مولد و توسعه پایدار کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با قاطعیت از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌کند.

وی با اعلام همکاری تنگاتنگ دستگاه‌هایی که در صیانت و حفظ تامین امنیت غذایی نقش دارند، افزود: بیشترین تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را قطعه‌بندی، شن‌ریزی و دیوارکشی تشکیل می‌دهد.

فرهادی تصریح کرد: اگر در هنگام اقدامات اولیه از سوی متخلفان برای خارج کردن زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی انجام شود دیگر شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز به همراه از بین بردن سرمایه‌های بیت‌المال در زمین‌های کشاورزی نیستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به کشاورزان توصیه کرد: قبل از هرگونه اقدام به تغییر کاربری برای دریافت مشاوره به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

این مسئول اظهار کرد: به‌محض گزارش ده‌گردشی در محور دهستان بالاتجن این شهرستان، مسئولان این مدیریت بلافاصله در محل حضور یافتند و از تخریب زمین کشاورزی جلوگیری کردند.

فرهادی با اشاره به ممانعت از تخریب زمین، تصریح کرد: پس از ادای توضیحات قانونی از سوی مسئول امور اراضی این مدیریت مبنی بر اینکه هرگونه تغییر کاربری بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و امور اصلاحی است، صاحب ملک به جمع‌آوری شن‌ریزی و مخلوط به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع در روستای «سنگتی» این شهرستان اقدام کرد.

وی در پایان گفت: صاحب این زمین نسبت به اعاده وضع زمین به حالت اولیه و کاشت نهال اقدام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار