دویست و بیستمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با تصویب چند پیشنهاد به همراه تجلیل از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 11 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: بررسی نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد به مصوبه شورا درباره تخصیص کمک‌هزینه تأمین مسکن و صدور پروانه ساختمانی به کارکنان شهرداری نخستین موضوع طرح‌شده در صحن علنی شورای شهر شیراز بود.

مشخص نبودن تعداد کارکنان شهرداری و عدم تعیین سقف کمک‌هزینه، از ایرادات مصوبه ماه قبل شورای شهر بود که نماینده شهرداری شیراز در توضیح ایرادات وارده گفت: 10 درصد از بودجه شهرداری برای کمک‌هزینه تأمین مسکن و صدور پروانه ساختمانی به کارکنان شهرداری از محل سرفصل بودجه رفاهی کارکنان شهرداری تخصیص داده می‌شود که سال گذشته 28 نفر از کارکنان شهرداری تا مبلغ 540 میلیون تومان تخفیف دریافت کردند و برای امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد متقاضی‌ها بیشتر از گذشته نشود و حدود 600 میلیون تومان کفایت کند.

بدنبال این توضیحات و با تصویب شورای شهر شیراز، تا سقف یک میلیارد و نیم کمک‌هزینه به کارکنان شهرداری تخصیص داده می‌شود.

بررسی دستورالعمل اجرائی نحوه تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های تاکسی اینترنتی از دیگر موضوعات مهم طرح شده در صحن شورای شهر بود که با نظر اعضای شورا مقرر شد شرکت‌های مشمول ضوابط راه‌اندازی تاکسی اینترنتی ضمن اخذ تأییدیه صلاحیت فعالیت به‌عنوان تاکسی اینترنتی از سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز و اخذ 25 درصد حق‌العمل از رانندگان و پرداخت به شهرداری اجازه فعالیت داشته باشند.

در این جلسه، بررسی نامه فرمانداری مبنی بر ایراد به مصوبه شورا برای اختصاص 15 میلیارد ریال جهت انجام معاینه فنی و تست ادواری و تست مخازن گاز CNG با نظر شورا به شهرداری شیراز ارجاع داده شد.

پیشنهاد نرخ سرویس مدارس از دیگر موضوعات دستور کار جلسه شورای شهر بود که تا افزایش 10 درصد برای سال تحصیلی 96 -97 به تصویب رسید.

بررسی پیشنهاد جانمایی المان ملاصدرای شیرازی و ساختمان‌های جانبی در شمال پارک کوهپایه نیز در ادامه این جلسه به شهرداری ارجاع داده شد.

همچنین طبق مصوبه شورای شهر مساعدت در برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم فارس توسط حوزه بسیج شهرداری شیراز از محل بودجه شهرداری تخصیص داده می‌شود.

خطر فرو نشت، شیراز را تهدید می‌کند

محسن معین عضو شورای شهر شیراز در این جلسه بابیان اینکه بر اساس مشاهدات میدانی و تجزیه‌وتحلیل دقیق عکس‌های ماهواره‌ای، دشت شرقی شیراز شامل فرودگاه و جاده نیروگاه در چهار ماه گذشته 8 سانتی‌متر و دشت شمالی شیراز شامل تخت جمشید و دشت‌های اطراف آن در یک سال گذشته 70 سانتی‌متر نشست داشته است، اظهار داشت: فرونشست هم‌اکنون در بعضی نقاط داخلی شهر و در شمال دریاچه مهارلو به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

وی افزود: ضمن اعلام خطر جدی به امام‌جمعه و استاندار و فرماندار و ریاست دادگستری و مقامات سازمان آب و آبفا و محیط‌زیست، از شهردار تقاضا می‌کنم که جلسه شورای تأمین استان با حضور مشاور دانشگاه شیراز تشکیل و تصمیمات لازم جهت مقابله نسبی با این بلای مخرب اتخاذ گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار