تابناک: اصفهان دی ماه جاری روز‌های سالم و عاری از آلاینده‌های جوی را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷ 20 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، هوای اصفهان به صورت شبانه‌روزی توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر ارزیابی می‌شود و سالم یا نا‌سالم بودن هوای اصفهان توسط محیط زیست به مردم اطلاع داده می‌شود.

اصفهان دی ماه جاری روز‌های سالم و عاری از آلاینده‌های جوی را پشت سر گذاشت.

اصفهان و اصفهانی‌ها در 21 روز از این ماه هوایی سالم و بدون آلایندگی را تجربه کرده‌اند و تنها روز‌های محدودی از این ماه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در اصفهان به رنگ نا‌رنجی درآمدند و هوایی نا‌سالم را نشان دادند.

البته دو روز از دی ماه جاری نیز آلودگی هوای اصفهان به مرز نا‌سالم برای عموم مردم رسید و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا رنگ قرمز را نشان می‌دادند تا مردم از حضور در سطح شهر خود‌داری کنند.

امروز آخرین روز از دی ماه است و از فردا بهمن ماه آغاز می‌شود تا اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای ماه جدید به اطلاع مردم برسد و امیدواریم که بهمن ماه اصفهان عاری از آلایندگی باشد تا تنفس مردم به مخاطره نیفتد.

آلوده نبودن هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است و پاسخ به این دغدغه مردم نیز به صورت جدی از سوی مسئولان دنبال می‌شود که برای رسیدگی به این دغدغه و مطالبه مردمی برنامه‌ جامع کنترل آلودگی هوا به صورت جدی از سوی استاندار اصفهان در حال اجرا است.

اصفهان یکی از شهر‌های صنعتی کشور است که فعالیت‌های صنعتی، تردد حجم بالایی از خودرو‌ها و پدیده اینورژن از مهم‌ترین دلایل وجود آلاینده‌های جوی در سطح شهر است.

استاندارد نبودن سوخت خودرو‌ها در گذشته نیز یکی از مهم‌ترین دلایل آلاینده‌های جوی در اصفهان بوده اما در حال حاضر پس از تأخیر چند ساله سوخت یورو 4 در اصفهان توزیع می‌شود تا بار این آلاینده‌ها کم شود.

امروز آخرین روز از دی ماه است و از فردا بهمن ماه آغاز می‌شود تا اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای ماه جدید به اطلاع مردم برسد و امیدواریم که بهمن ماه اصفهان عاری از آلایندگی باشد تا تنفس مردم به مخاطره نیفتد.

بهمن ماه در راه است تا ماه دیگری از فصل زمستان آغاز شود، وجود روز‌های سرد و با وجود پدیده اینورژن و وارونگی دما در روز‌های سرد پاییز و زمستان عادی است اما امیدواریم که سکون و وارونگی دما در بهمن ماه به حداقل برسد و چتری عاری از آلایندگی در بهمن ماه نیز بر فراز اصفهان بنشیند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار