رئیس اداره محیط‌زیست بهارستان از توقف فعالیت ۶ واحد صنعتی در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 10 July 2017
شیدا اکار با اشاره به فقدان شبکه و سیستم تصفیه فاضلاب شهری در این شهرستان اظهار داشت:‌ مهمترین مشکل زیست‌محیطی در شهرستان بهارستان در زمان فعلی، نداشتن شبکه و سیستم تصفیه فاضلاب شهری است که متأسفانه منجر به جاری شدن فاضلاب در سطح شهر، معابر و گذرگاه‌ها می‌شود و با وجود تلاش مسئولان این مسئله مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بسیاری را در مناطق مختلف ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: انتظار ما این است که شرکت آب و فاضلاب، پروژه اجرای شبکه و احداث سیستم تصفیه فاضلاب را هرچه سریع‌تر در شهرستان آغاز کند تا مشکلاتی که در این راستا وجود دارد برطرف شوند.
 
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بهارستان در ادامه با اشاره به مشکلات دیگر محیط زیستی در بهارستان افزود: مشکل دیگری که در شهرستان ما وجود دارد و به دغدغه‌ای برای مسئولان تبدیل شده است، بحث حضور واحدهای ضایعاتی به صورت پراکنده و متمرکز در بخش‌های مختلف و به ویژه در ضلع شمال و شمال غربی شهرستان است که بخش اعظمی از این واحدها فاقد هرگونه مجوز هستند.
 
آکار بیان کرد:‌ ساماندهی واحدهای ضایعاتی مستلزم همکاری و هماهنگی بین‌بخشی میان شهرداری، اصناف و در کنار آن‌ها سازمان محیط‌زیست دارد که ما انتظار داریم این واحدها توسط شهرداری شناسایی و ساماندهی شوند.
 
وی با اشاره به لزوم مدیریت پسماند و نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرستان بهارستان توضیح داد: اخیراً نشستی را با حضور فرماندار شهرستان، بخشداران و شهرداران در فرمانداری داشتیم که بند «الف» این جلسه مربوط به مدیریت پسماند و نخاله‌های ساختمانی بود و ما پیشنهاد دادیم با توجه به مشکلاتی که در زمینه ایستگاه موقت زباله صالحیه برای اهالی نزدیک آن منطقه وجود دارد، زباله‌های این مرکز را از طریق مرکز تخلیه موقت شهر گلستان به رودخانه شور منتقل کرده و مرکز صالحیه جمع‌آوری شود.
 
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بهارستان در پایان یادآور شد: از دی‌ماه سال گذشته طرح پایش ویژه واحدهای صنعتی در کل استان تهران انجام می‌شود که در بهارستان هم یک روز به عنوان پایش ویژه واحدهای صنعتی انتخاب شده و در پایش ویژه‌ای که از اول سال در قالب گشت ویژه داشتیم، 65 واحد مورد پایش قرار گرفت که 10 واحد از این تعداد که فعالیت آن‌ها دارای مشکلات زیست‌محیطی بوده، اخطار دریافت کردند و 6 واحد نیز فعالیت‌شان متوقف شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار