رییس اتحادیه پوشاک:
در سال های اخیر فعالان بخش خصوصی با مشکل رکود بازار درگیر بودند و مشکل مالیات نیز به درگیری های این فعالان صنفی افزوده است. در این سال ها اصناف بارها و بارها نسبت به وضعیت مالیات ها اعتراض داشته اند اما هیچ از یک مسئولان برای این معضل که هر روزه ابعاد گسترده تری پیدا می کند رسیدگی نکرده است.
کد خبر: ۴۵۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 07 July 2017
تابناک رضوی به نقل از عصراقتصاد: با توجه به اینکه سالجاری از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» نام گذاری شده است و این موضوع نشان دهنده تاکید رهبری بر اشتغالزایی  انتظار می رود تا به مشکلات موجود در اصناف بیش از گذشته توجه شود چراکه اصناف می توانند در حوزه اشتغالزایی نقس بسزایی را ایفا کنند.

رقابت با پوشاک خارجی به معنای جلوگیری از واردات نیست

ابوالقاسم شیرازی در رابطه با وضعیت صنعت پوشاک اظهار داشت: در سال های اخیر ما شاهد وجود رکود تورمی در کشور بوده ایم اما افق آینده بسیار امیدوار کننده است و در حال حاضر تقریبا روبه پایان این رکود هستیم.

وی تصریح کرد: این رکود از سال 1389 تا 1391 شدت گرفت و می دانید که این رکود منجر به کم ارزش شدن پول ملی نیز می شود و  تورم این موضوع را بیشتر کرد.

وی در ادامه افزود: دولت یازدهم که روی کار آمد برنامه هایش این بود که کشور را به طور کامل از رکود خارج کند و رونقی به کسب و کار بدهد و در رونق بخشیدن به کسب و کار قطعا سهمی هم برای بخش خصوصی در نظر گرفت.

شیرازی با اشاره به وضعیت واحدهای صنفی پوشاک عنوان کرد:  واحدهای صنفی پوشاک در داخل کشور این امکان را دارند تا تولیدات خود را باکیفیت مناسب ارائه دهند، این مسئله سبب می شود تا بهره وری را بالا برود به طوری که هزینه ها کاهش یابد. ما می خواهیم در این زمینه با پوشاک وارداتی رقابت کنیم. البته این بدان معنا نیست که می خواهیم دروازه های کشور را ببندیم.

رییس اتحادیه پوشاک در خصوص تاثیر رقابت با برند های خارجی مطرح کرد: در صورت وجود رقابت ما نیز می توانیم خود را ارتقا دهیم البته حجم وارداتی که تا به امروز به کشور شده است، قابل قبول نیست. آن واردات، بی رویه و بی درو پیکر بود که منجر شد تا تولیدی های ما نیز به تعطیلی کشیده شود.

وی در بخشی از صحبت های خود در رابطه با نقشی که دولت می تواند در بهبود شرایط بخش خصوصی ایفا کند، اظهار داشت: دولت باید در زمینه مالیات به واحدهای تولیدی و خدماتی تنفس بدهد، چراکه واحدهای خدماتی نیز باید بتواند جذب مشتری کند و کالاها را با حداقل سود دهد.

شیرازی در ادامه افزود: در چنین شرایطی باید دغدغه مالیات و انواع و اقسام عوارض را نیز داشته باشد تا فروشنده بتواند آن را به مشتری با ارزان ترین قیمت ممکن ارائه کند. باید زنجیره کاملی را شکل داد بنابراین توجه به خدمات نیز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اگر به مغازه دار در زمینه مالیات اجحاف نشود و در زمینه حق بیمه هم دولت به او کمک می کرد،  در چنین شرایطی این فعالان صنفی تشویق می شدند تا نیروی کار بیشتری را جذب کنند و این گونه است که اشتغال ایجاد می شود.

رییس اتحادیه پوشاک در خصوص سایر وظایف دولت نیز مطرح کرد: دولت باید در زمینه ورود تجهیزات و تعدیل تعرفه ها اقدامی صورت دهد تا مواد اولیه مورد نیاز نساجی ها به راحتی وارد کشور شود.

شیرازی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز باید از خود گذشتگی نشان دهد؛ در حال حاضر، تولیدکنندگان ایرانی کالای خود را با حداقل سود به فروش می رسانند تا فقط چرخ تولید ایران بچرخد.

وی در رابطه با وضعیت مالیات ها گفت:  پیرو همان بی مهری هایی که در سال های گذشته سازمان امور مالیاتی نسبت به اصناف داشته و همچنان باقی ماند، اما جا دارد که از دولت تشکر کنم چراکه در یک ماه گذشته نگاه دولت و سیاست گذاری ها تغییر پیدا کرده است و در خردادماه هم کمک بسیاری شده بود.

رییس اتحادیه پوشاک تصریح کرد: دولت در خردادماه و هنگامی که مردم باید اظهارنامه را می دادند کمک به واحدهای صنفی صورت داد،  تعدادی زیادی که دولت از سال گذشته برگه قطعی مالیات را نداده بود، همکاری داشتیم.

وی در ادامه افزود: عمدتا برگه قطعی سال گذشته را گرفتند و از حالت معوق بودن خارج شدند و در دستورالعمل خود بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان جز در زمینه مالیات به قطعیتی رسیدند و در حقیقت از مالیات علی الرأس خبر نیست.

شیرازی خاطرنشان کرد: سایر افراد هم که باید اظهارنامه می دادند و در این زمینه به آن ها کمک شود و به صورت الکترونیکی تصویب شد.

رییس اتحادیه پوشاک در رابطه با عملکردی که در دو ماه گذشته داشته اند، گفت: با توجه به این مدت باید از مسئولان تقدیر و تشکر کرد اما این منوط می شد به قولی که سازمان امور مالیاتی داده است و باید برگه قطعی این دوستانی که اظهارنامه خود را داده اند به سرعت عملیاتی کند  و اگر با همین رویکرد پیش رود، نشان دهنده تحولی در نظام مالیاتی است. اما برای قضاوت کردن زود است و امیدواریم با توجه به عملکردی که تا به امروز داشته اند سال خوبی را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار